۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
هوای اصفهان سالم است

کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز _شنبه بیست‌وهشتم آبان‌ماه_ در وضعیت هوای قابل قبول (زرد) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان امروز _شنبه بیست‌وهشتم آبان‌ماه_ براساس داده‌های دریافتی ۹ ایستگاه شهرداری با قرارگرفتن روی شاخص ۶۷ در وضعیت سالم (زرد) ثبت شده است.

امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه کردآباد با شاخص ۱۰۶ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های خیابان انقلاب با شاخص ۵۵، فرشادی ۵۷، فیض با شاخص ۵۸، رهنان با شاخص ۶۲، ولدان (ورزشگاه میثاق) با شاخص ۶۹، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۷۴ و کاوه با شاخص ۷۴ در وضعیت هوای سالم و قابل قبول (زرد) قرار دارد.

درحال‌حاضر ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری اصفهان در مدار است و اطلاعات آن به سرورهای مرکز پایش و آزمایشگاه هوا اداره کل محیط‌زیست ارسال می‌شود.‌

قطعی سامانه سنجش کیفی هوای محیط زیست اصفهان در ۴ روز

به گزارش ایمنا، سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان طی روزهای گذشته و دیروز کامل قطع بوده است و سایت سنجش کیفیت هوا در پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست اصفهان از ۲۵ آبان ماه تاکنون به‌روزرسانی نشده است. گفتنی است که طی یک ماه اخیر وضعیت ۹ تا ۱۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا نیز خاموش است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 620340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.