توسعه و ساخت خوابگاه متاهلی از اهداف سازمان دانشجویان است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: توسعه و ساخت خوابگاه متاهلی از اهداف سازمان دانشجویان است و سازمان امور دانشجویان کشور در راستای تحقق این امر تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش، هاشم داداش پور در نشست هیئت رئیسه دانشگاه تفرش از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتخانه علوم و راه و شهرسازی به منظور احداث ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌های کشور در قالب اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به وسعت دانشگاه تفرش و وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخشی از ظرفیت این خوابگاه‌های متأهلی دانشگاهی در دانشگاه تفرش به دنبال انعقاد تفاهم نامه بین وزارت علوم و دانشگاه تفرش مستقر می‌شود.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه یکی از مسیرها برای تحقق مرجعیت علمی و کسب مقام اول علمی در سطح منطقه، جذب دانشجویان بین‌الملل از کشورهای مختلف جهان است تصریح کرد: دانشگاه تفرش می‌تواند با رعایت پیش شرط‌های لازم در نظر گرفته شده برای جذب دانشجوی بین المللی از جمله امکانات رفاهی، زیرساخت‌های فیزیکی و اعتبارات لازم در راستای کسب مجوز جذب دانشجوی بین‌الملل اقدام کند.

وی افزود: اگر دانشگاه تفرش ظرفیت‌های لازم فرهنگی، دانشجویی، آموزشی و پژوهشی برای جذب دانشجوی بین‌الملل فراهم کند در موافقت با کسب مجوز دانشجوی بین‌الملل برای دانشگاه تفرش تردیدی به خود راه نخواهیم داد.

محمدرضا رضایی، فرماندار شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت: تفرش از دیرباز خاستگاه فرهیختگان و اندیشمندان بسیاری بوده است و دانشگاه تفرش نیز تاکنون توانسته اساتید و دانشجویان نخبه را پرورش بدهد. لازم است مسئولان نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه داشته باشند تا بتوانیم دانشگاهی در شأن شهر پدران علمی ایران داشته باشیم.

وی افزود: این دانشگاه از دیرباز از مساعدت خیرین در ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی برخوردار بوده است و می‌طلبد با توجه به هیأت امنا و هیأت ممیزه مستقل دانشگاه تفرش تحول عمده‌ای در این دانشگاه ایجاد شود.

گفتنی است معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با همراهی سهیل واشقانی فراهانی رئیس دانشگاه تفرش از زیرساخت‌ها، اماکن ورزشی، سراهای دانشجویی، فضاهای آموزشی و پژوهشی و پروژه‌های عمرانی این دانشگاه بازدید کرده و با اشاره به زیرساخت‌ها و امکانات خوب مستقر در دانشگاه تفرش در خصوص جذب اعتبارات در حوزه‌های دانشجویی و تربیت بدنی و کمک به رشد و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه تفرش قول مساعد دادند.

کد خبر 620241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.