اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در اصفهان/‌تاکسیرانی اراک بر مدار فرسودگی

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تاکسیرانی اراک بر مدار فرسودگی»، «نبض کُند زندگی در شهرک آبشار»، «تدارک مدیریت شهری اصفهان برای ۲۵ آبان»، «مشهد میزبان نخستین رویداد طعم و رنگ پاییز»، «خدمت‌رسانی مترو در روزهای جمعه با ۹ ایستگاه فعال / ایستگاه کوی امام اضافه شد»، «معابر شهر ارومیه ساماندهی می‌شود»، «اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در اصفهان / شهروندان مشارکت کنند»، «کمبود تاکسی در حوزه حمل‌ونقل شهری / پیگیر بیمه رانندگان هستیم»، «اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی برای رنگ‌آمیزی المان‌های شهری»، «گلایه شهروندان اصفهانی از آسفالت نامطلوب بخشی از رینگ چهارم+ پاسخ مسئولان» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلانشهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

تاکسیرانی اراک بر مدار فرسودگی

«تاکسیرانی اراک بر مدار فرسودگی» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

گسترش شهرها، رشد جمعیت و تعدد راه‌ها را به دنبال داشته است و ساکنان کلان‌شهرها ارتباطات و ترددهای بیشتری را در مسیرهای طولانی تجربه می‌کنند، در چنین شرایطی چنانچه مدیران شهری تدابیر و راهکارهای لازم جهت تسهیل در تردد شهروندان را در نظر نگیرند، شهر با چالش‌هایی همچون آلودگی هوا، ترافیک‌های سنگین و افزایش تصادفات روبه‌رو می‌شود و نارضایتی شهروندان را در پی خواهد داشت.

به دنبال کاهش شیوع کرونا، دولت و شهرداری‌ها اقداماتی در راستای نوسازی اتوبوس‌های شهری انجام داده‌اند، اما وضعیت تاکسی‌ها در سراسر شهرهای ایران همچنان اسفناک است؛ به گفته بسیاری از مدیران شهری افزایش قیمت خودرو، همکاری نکردن خودروسازان و ارائه نشدن تسهیلات حمایتی از جمله مواردی است که مانع از باز شدن گره کور نوسازی تاکسی‌های زرد در سطح شهرها شده است.

احمد عبدی، سرپرست معاونت فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک می‌گوید: شهرداری سال‌ها است برای رفع مشکلات رانندگان تاکسی در راستای نوسازی تاکسی‌های شهری در تلاش است تا شرایط ارائه تسهیلات برای نوسازی تاکسی فراهم شود، این مهم در حال پیگیری است و هنوز تثبیت نشده است.

حجت‌الله مرادی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک نیز در این خصوص می‌افزاید: بانک‌ها اقدام به ارائه تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌ها نکرده‌اند و همکاری نکردن خودروسازان در واگذاری خودرو موجب شده است شهرداری نتواند طی سال‌های اخیر برای نوسازی تاکسی‌ها اقدام شاخصی انجام دهد.

نبض کُند زندگی در شهرک آبشار

«نبض کُند زندگی در شهرک آبشار» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

روند رو به رشد مهاجرت از سمت روستاها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای مرکز شهرستان، موجب شده است تا ساخت شهرک‌های مسکونی همانند کلانشهرها در شهرهای کوچک نیز به عنوان یک راهکار برای اسکان جمعیت مهاجر در نظر گرفته شود، با این وجود شهرک‌های تازه تأسیس معضلات زیرساختی زیادی دارند.

آبشار، شهرکی در نزدیکی شهر گلپایگان که مالکان زمین با وجود دریافت پروانه ساختمانی و اقدام به ساخت بنای مسکونی از دریافت خدمات اولیه محروم هستند و آرزوهای خود برای خانه‌دار شدن را برباد رفته می‌بینند.

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان تاکید می‌کند: مسئله مطرح شده در حیطه وظایف شهرداری نیست و این نهاد به تکلیف قانونی خود مبنی بر صدور پروانه ساخت عمل می‌کند، مابقی موارد در چارچوب وظایف شهرداری نیست.

سیدمحمدحسن علوی، رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان درخصوص چرایی ارائه نشدن انشعابات آب، برق و گاز به مالکان در شهرک آبشار، می‌گوید: شهرداری تنها موظف به صدور پروانه ساخت برای مالکان زمین در منطقه آبشار بوده و تضمینی برای دریافت انشعابات نداده است.

فرزاد مؤمنی، کارشناس ارشد شهرسازی در این خصوص می‌افزاید: براساس قوانین راه و شهرسازی در صورتی که زمین متعلق به شهرداری باشد، لازم است شهرداری به عنوان متولی پیشنهادی در قالب ساخت یک شهرک ارائه دهد، زیرا به طور معمول زمین شهرک‌هایی که قرار است توسط شهرداری ساخته شود از کشاورزی به مسکونی تغییر کاربری داده شده است

تدارک مدیریت شهری اصفهان برای ۲۵ آبان

«تدارک مدیریت شهری اصفهان برای ۲۵ آبان» از جمله اخبار پربازدید هفته گذشته خبرگزاری ایمنا بوده است.

هر چند شمار شهدای اصفهان در عملیات محرم به حدود یک هزار نفر می‌رسید، اما اینکه در یک روز ۳۷۰ شهید بر دستان مردمان مهربان، ایثارگر و شهید پرور اصفهان تشییع شود و همه با عشق جوانان گلگون کفن خود را به آغوش خاک هدیه کنند، جای قدردانی دارد؛ به همین جهت ۲۵ آبان را روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامیدند.

۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ را باید روزی فراتر از یک حماسه ملی شناخت، چراکه دنیا فهمید مردم ایران ترسی از شهادت ندارند، روزی که ۳۷۰ شهید از نزدیک به روی دستان پدران و مادرانشان تشییع شدند، از این‌رو به‌منظور پاسداشت حماسه ۲۵ آبان برنامه‌هایی در دل محلات مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان تدارک دیده شده است.

حسین کارگر، مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه «غوغای مردی تا پای جان» به مناسبت گرامیداشت شهدای ۲۵ آبان ماه در این منطقه برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: صلابت و از خودگذشتگی و یا حماسه و ایثار واژه‌هایی هستند که برای ما دارای زیبایی خاصی است، با آنها آشنایی داریم و زمانی که حرف از حماسه و ایثار می‌شود ذهنمان ناخودآگاه به سمت جان‌فشانی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان‌مان می‌رود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در آستانه فرا رسیدن ۲۵ آبان روز اصفهان، روز ایثار و شهادت مردمان ولایت مدار نصف جهان از برگزاری جشنواره سرود با عنوان «هم نوا با لاله‌ها بخوانیم ایران» در این منطقه خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و همچنین جهت بخشی به اندیشه حاکم بر دوره نوجوان و جوان، ایجاد روحیه انقلابی، حماسی و ایثار با همکاری آموزش و پرورش و سپاه ناحیه امام رضا (ع) ویژه دختران و پسران ۱۸ تا ۸ سال به صورت مجزا برگزار می‌شود.

داوود بحیرایی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افرود: مجموعه برنامه‌های منطقه ۱۰ برای روز اصفهان به منظور پاسداشت شهدا، مقاومت و ایثار تدارک دیده شده است.

مشهد میزبان نخستین رویداد «طعم و رنگ پاییز»

علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل خزان درختان شهر مشهد و در راستای به نمایش درآوردن زیبایی‌های این آفریده‌های پروردگار در فصل پاییز، با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری، رویداد «طعم و رنگ پاییز» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه در میدان غدیر بوستان جهانشهر، پذیرای شهروندان خواهد بود.

وی افزود: در این رویداد پاییزی بیش از ۷۳ هزار بوته گل فصلی و پاییزی در فضایی به وسعت بیش از یک هکتار کاشته شده و با طراحی فضاهای تعاملی، مکان‌هایی برای برگ‌آرایی و هنرنمایی شهروندان با برگ‌های پاییزی فراهم شده است.

خدمت‌رسانی مترو در روزهای جمعه با ۹ ایستگاه فعال / ایستگاه کوی امام اضافه شد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به افزایش ایستگاه‌های فعال مترو به ۹ ایستگاه در روزهای جمعه، گفت: خدمت‌رسانی مترو روزهای جمعه با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مترو از وسایل حمل‌ونقل عمومی پاک و ارزان شهری است، اظهار کرد: به‌منظور پیشبرد اهدافی چون کاهش آلودگی هوا و سرعت در جابه‌جایی مسافران، همچنین بر اساس درخواست‌های شهروندان و تاکید مدیریت شهری، شرکت متروی اصفهان از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری، روزهای جمعه نیز خدمت‌رسانی به شهروندان را آغاز کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: در این راستا رام‌های خط یک متروی اصفهان از ۲۰ ایستگاه موجود، تنها در هشت ایستگاه قدس، شهید علیخانی، کاوه، شهید باهنر، امام حسین (ع)، سی‌وسه پل، آزادی و دفاع مقدس در ایام جمعه فعال بود.

معابر شهر ارومیه ساماندهی می‌شود

اکبر قلی‌پور، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت: معابر سطح شهر در راستای تسهیل در تردد شهروندان ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات پخش آسفالت در منشعبات خیابان ابوذر در منطقه دو شهری در حال انجام است، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات متعدد آسفالت‌ریزی و ساماندهی در معابر سطح منطقه دو با هدف تسهیل در تردد، ارتقای سطح کیفی معابر و رضایتمندی شهروندان در جریان است، این عملیات با تلاش نیروهای سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کلان‌شهر ارومیه انجام می‌شود.

اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در اصفهان / شهروندان مشارکت کنند

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل، گفت: در این طرح شهر اصفهان به ۳۶۵ ناحیه تقسیم شده است و از جمعیت هر کدام از نواحی شهر، ۲.۵ درصد در این آمارگیری مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در شهر اصفهان ضروری است و باید به بهترین شکل و با مشارکت شهروندان انجام شود، در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که در این بازه زمانی شاهد بودیم، امکان اجرای طرح جامع آمارگیری حمل‌ونقل در اصفهان مقدور نبود، اما در حال حاضر بهتر است این طرح اجرایی شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شورای عالی حمل‌ونقل و ترافیک وزارت کشور امور مربوط به طرح‌ها و اعتبارات ترافیکی و حمل‌ونقل در اصفهان را منوط به اجرای طرح آمارگیری کرده است.

کمبود تاکسی در حوزه حمل‌ونقل شهری / پیگیر بیمه رانندگان هستیم

«کمبود تاکسی در حوزه حمل‌ونقل شهری / پیگیر بیمه رانندگان هستیم» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهری ایمنا در هفته گذشته بود.

اساس حمل‌ونقل عمومی در شهرهای کوچک و کم جمعیت بر پایه تاکسی و مینی‌بوس برنامه‌ریزی شده و تلاش مدیران این است تا به منظور کاهش ترافیک به خصوص در مرکز شهر، شهروندان را ترغیب به استفاده از تاکسی کنند. تاکسی‌ها در شهر خمین همچون سایر شهرهای کوچک نقش مهمی در رونق حمل‌ونقل شهری دارد.

سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری خمین زیرمجموعه شهرداری بوده و از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. این سازمان ابتدا به نام سازمان حمل‌ونقل همگانی شهرداری شناخته می‌شد که با توجه به مصوبه وزارت کشور، به سازمان مدیریت حمل‌ونقل تغییر نام داد، طی یک سال گذشته با وجود موانع زیاد چرخه مدیریت شهری خمین در حوزه حمل‌ونقل به خوبی چرخیده و به منظور بهبود و ساماندهی حمل‌ونقل شهری برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

حمید احمدی، شهردار خمین با اشاره به تاکسی‌های فعال در سطح شهر، گفت: در حال حاضر ۳۰۵ دستگاه تاکسی زیر نظر سازمان در حال فعالیت است و اقدام به جابه‌جایی مسافران در سطح شهر می‌کند و در این خصوص مشکلی نداریم. حدود ۵۰۰ راننده آژانس، اسنپ و ماکسیم نیز در سطح شهر فعال است. تاکسی عمومی متعلق به تمام شهروندان و یک خانه امن برای آنان است؛ به شهروندان توصیه می‌کنم تا از سرویس حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه حمل‌ونقل شهر خمین، ادامه داد: یکی از مشکلات، تخصیص نیافتن وام به رانندگان تاکسی است، با توجه به افزایش استهلاک ماشین و قیمت بیمه و لاستیک انتظار می‌رود تسهیلاتی به صورت اقساط در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده شود، از مسئولان مربوطه و اتحادیه سازمان حمل‌ونقل عمومی کشور درخواست داریم تسهیلات مورد نظر را به این قشر آسیب‌پذیر اختصاص دهند تا مشکلاتشان برطرف شود.

اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی برای رنگ‌آمیزی المان‌های شهری

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: رنگ‌آمیزی وسایل حرکت درمانی، سطل‌های زباله، نرده‌ها، سرویس‌های بهداشتی و المان‌های موجود در پارک‌ها با هدف حذف آلودگی بصری و مهیا کردن محیطی پاک و سالم برای شهروندان با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بوستان‌ها به عنوان ظرفیتی برای تفریح شهروندان اظهار کرد: با توجه به شرایط زندگی در شهرها اهمیت بوستان‌ها بیش از گذشته نمایان شده است، زیرا شهروندان با پرهیز از فضاهای بسته و منازل، اشتیاق بیشتری برای وقت گذراندن در پارک‌ها دارند.

گلایه شهروندان اصفهانی از آسفالت نامطلوب بخشی از رینگ چهارم+ پاسخ مسئولان

«گلایه شهروندان اصفهانی از آسفالت نامطلوب بخشی از رینگ چهارم+ پاسخ مسئولان» از پربازدیدترین خبار شهر و کلانشهر خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

اصفهان به‌عنوان یک کلان‌شهر و سومین شهر پرجمعیت کشور، چهار رینگ ترافیکی دارد که رینگ چهارم آن در حال احداث است و شهرداری نیز طبق نیاز شهر، اقداماتی همچون احداث مجموعه پل‌های شهید سلیمانی، مجموعه میدان استقلال و پل آفتاب را در دستور کار قرار داده است تا بتواند علاوه بر مدیریت ترافیک، از گسترش بی‌رویه شهر جلوگیری کند.

در این بین برخی از شهروندان از آسفالت نامطلوب بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان گلایه‌مند هستند. این شهروندان می‌گویند، حدفاصل پل شهید فخری‌زاده تا پل شهید سلیمانی واقع در مسیر رینگ چهارم، وضعیت مطلوبی از نظر آسفالت ندارد؛ همچنین طول این مسیر از ابتدای کمربندی شرق تا پل شهید سلیمانی بدون روشنایی است و با توجه به تردد خودروهای سنگین و عرض کم معبر، می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات ناگواری باشد.

محسن زمانی، سرپرست منطقه چهار شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار کرد: بخشی از کمربندی شرق اصفهان در محدوده این منطقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه حدود پنج کیلومتر از رینگ چهارم ترافیکی شهر در محدوده منطقه چهار قرار دارد، ادامه داد: این محدوده، از حوالی پل شهید فخری‌زاده تا حوالی پل شهید سلیمانی است لذا، آسفالت این مسیر نیز جزو وظیفه این منطقه است.

کد خبر 620076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.