شرکت در کلاس‌های آئین‌نامه و فنی آموزشگاه‌های رانندگی اختیاری است

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شرکت در کلاس‌های آئین‌نامه و فنی آموزشگاه‌های رانندگی اختیاری است و متقاضیان می‌توانند پس از مطالعه کتاب آئین‌نامه در آزمون مربوطه شرکت کنند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۱۱ قانون راهنمایی و رانندگی شرکت در کلاس‌های آئین‌نامه و فنی آموزشگاه‌های رانندگی برای متقاضیان دریافت گواهینامه اختیاری است و این افراد می‌توانند پس از مطالعه کتاب آئین‌نامه در آزمون مربوطه که در آموزشگاه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ اجباری در قانون برای شرکت در کلاس‌های آئین‌نامه و فنی آموزشگاه‌های رانندگی وجود ندارد، ادامه داد: اگر فردی تمایل داشته باشد، می‌تواند در این کلاس‌ها شرکت کند، البته شرکت در کلاس‌های عملی آموزشگاه‌های رانندگی اجباری بوده و متقاضیان گواهینامه باید دوره این کلاس‌ها را طی کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه این موضوع برای دریافت تمام پایه‌های گواهینامه قابل اجرا است، خاطرنشان کرد: در آموزشگاه‌های رانندگی شش کلاس آئین‌نامه و دو جلسه کلاس فنی برگزار می‌شود که شرکت در این هشت جلسه اختیاری است.

کد خبر 620060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.