آخرین اخبار از حادثه تروریستی ایذه

تعداد شهدای حادثه تروریستی شهرستان ایذه در استان خوزستان ایران به هفت شهید افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، در حمله تروریستی شامگاه چهارشنبه _بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در ایذه که با به رگبار بستن مردم و مأموران حافظ امنیت از سوی دو موتورسوار در مرکز شهر ایذه رخ داد، هفت نفر به درجه رفیع شهادت نائل و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

در پی شهادت این شهروندان در حادثه تروریستی ایذه، سه روز در این شهرستان و یک روز عزای عمومی در خوزستان اعلام شد.

برخورد قاطع با عاملان جنایات ایذه و اصفهان، خواسته و حق ملت است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حمله بی‌رحمانه به مردم بی‌دفاع و مدافعان امنیت در ‎ایذه و ‎اصفهان همان چیزی است که عاملان فاجعه شاهچراغ برای تمام شهرهای ایران آرزو می‌کنند.

کسانی که در زمین تروریست‌های رسانه‌ای بازی کردند، باید پاسخگو باشند

علی بهادری‌جهرمی هم در حساب کاربری خود در توئیتر در این باره نوشت:

«‌تروریست‌های رسانه‌ای، تجزیه‌طلب و آشوبگران سه ضلع پازل دشمن، با خیال خام تکه پاره کردن ایران و جلوگیری از پیشرفت آن هستند.

کسانی که در زمین تروریست‌های رسانه‌ای بازی کردند، باید پاسخگوی عملکرد دنباله‌های آنان در خیابان‌های ‎ایذه و ‎اصفهان باشند.»

افزایش تعداد شهدای حادثه تروریستی ایذه به ۷ نفر

حبیب حی بر؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ایران گفت: با به شهادت رسیدن یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته در شهرستان ایذه تعداد شهدا این جنایت به هفت نفر رسید، همچنین در پی این حادثه تروریستی هشت نفر مجروح شدند.

وی ادامه داد: اسامی شهدای این جنایت تروریستی رضا شریعتی ۲۵ ساله، کیان پیر فلک ۹ ساله، اشرف نیک بخت ۴۵ ساله، آبتین رحمانی ۱۳ ساله، علی مولایی و دو نفر مجهول الهویه هستند.

پیرو فراخوان‌های روزهای اخیر برای برگزاری تجمع اعتراضی، ساعت ۱۹ چهارشنبه شب ۲۵ آبان ماه، افرادی به صورت پراکنده و در دسته‌های ۴۰ تا ۵۰ نفره در برخی نقاط شهر ایذه به ویژه در چهارراه هلال احمر تجمع کردند و با سردادن شعارهای هنجارشکنانه اقدام به سنگ پراکنی به عوامل انتظامی کرده و به دنبال آن عوامل حاضر در صحنه با شلیک گاز اشک‌آور نسبت به متفرق کردن تجمع کنندگان اقدام کردند.

در حاشیه همین تجمع‌ها محدود، راکبان دو دستگاه موتورسیکلت در اقدامی تروریستی با سلاح جنگی کلاش ضمن تیراندازی به مأموران حافظ امنیت موجب شهید و مجروح شدن حدود ۱۵ نفر شده که حال برخی مصدومان وخیم است. نیروهای هلال احمر و اورژانس بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و مجروحان حادثه را به مراکز درمانی منتقل کردند.

برقراری آرامش در ایذه

ولی‌الله حیاتی؛ معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان اعلام کرد: پس از حمله تروریستی در ایذه، در حال حاضر آرامش در این شهرستان برقرار است.

وی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما ضمن تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای بسیجی و شهروندان در حمله تروریستی به بازار مرکزی ایذه اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه اتفاق افتاد و راکبان دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به تیراندازی به سمت مردم با استفاده از سلاح جنگی کلاشنیکف کردند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: در این حادثه پنج نفر شامل؛ یک دختر خردسال، یک مرد و سه زن به شهادت رسیدند و ۱۵ نفر مجروح شده‌اند و حال تعدادی از آن‌ها وخیم است.

وی از برقراری آرامش در ایذه خبر داد و گفت: جلسه شورای تأمین به ریاست استاندار خوزستان برای بررسی وضعیت تشکیل شده و شناسایی و بازداشت عاملان این حمله تروریستی در دستور کار است.

حیاتی تصریح کرد: جلسه شورای تأمین استان نیز به ریاست استاندار محترم خوزستان در حال برگزاری است که تمهیدات و تدابیر ویژه را برای مقابله با این حمله تروریستی و دستگیری ضاربین در نظر بگیرند.

همچنین یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد اراذل و اوباش که مردم را به گلوله بستند حوزه علمیه را آتش زدند و به تعدادی از ادارات و اماکن عمومی هم خسارات کلی و جزئی وارد کردند. وی افزود: اغتشاشگران برخی خیابان‌ها را بستند و به آتش زدن لاستیک و سطل‌های زباله اقدام کرده‌اند.

تسلیت رئیس جمهور به خانواده‌های شهدای ایذه

رئیس جمهور با صدور دستور ویژه به استاندار خوزستان، عملیات تروریستی عصر دیروز در شهرستان ایذه را تسلیت گفت و به استاندار خوزستان دستور رسیدگی ویژه داد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلفنی با استاندار خوزستان دستور داد دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، حادثه تروریستی تیراندازی به مردم و نیروی انتظامی شهرستان ایذه را به شکل ویژه و فوری تا حصول نتیجه پیگیری، و عوامل را شناسایی و به مقامات قضائی معرفی کنند.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 619962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.