مقابله هامبورگ با مرگ خیابان‌های اصلی

هامبورگ برای مقابله با رکود استقبال از فضاهای عمومی شهر، طرح احیای مناطق مرکز شهری را به راه انداخته است که هدف از آن تشویق مردم به حضور در خیابان‌های اصلی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، مرکز شهر هامبورگ متحمل اثرات منفی تغییرات در رفتار خرید و اوقات فراغت مردم شده است، به طوری که شهروندان از مناطق مرکزی شهر دور شده‌اند. هامبورگ اعلام کرده است که ۶.۵ میلیون یورو برای برنامه بازسازی مرکز شهر سرمایه‌گذاری خواهد کرد. طبق بیانیه این شهر، از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، این منطقه با کاهش علاقه مردم به حضور در مکان‌های فرهنگی و خرده‌فروشی مواجه شده است.

این طرح حدود ۴.۸ میلیون دلار از برنامه فدرال آلمان موسوم به "مراکز داخلی پایدار" دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، مقامات هامبورگ ۱.۷ میلیون دلار اضافی را به منظور برنامه "پتانسیل پنهان برای مرکز سرزنده و تاب‌آور شهر هامبورگ" کمک خواهند کرد.

مقامات می‌گویند که هدف آنها همکاری با نمایندگان محلی، سازمان‌ها و سهامداران برای اجرای پروژه‌های پایدار برای احیای سرزندگی مرکز شهر و ارتقای تاب‌آوری، هم در توسعه مسکن و هم در فضاهای فرهنگی است.

مقابله بروکسل با مرگ خیابان‌های اصلی

مراکز شهری بزرگ در سراسر جهان اغلب برای حفظ جذابیت و جذب مردم با فشار زیادی مواجه هستند. با بزرگ‌تر شدن شهرها، تعداد بیشتری از مردم دورتر از مراکز شهری زندگی می‌کنند و به همین دلیل مسئولان باید بیشتر تلاش کنند تا بتوانند فضاهای عمومی وسیع و خیابان‌های خرید را مدیریت کنند.

همه شهرها در این زمینه موفق نیستند؛ در واقع، با افزایش خرید آنلاین و وجود میدان‌های خرده‌فروشی بزرگ در خارج از مناطق شهری، بسیاری از مدیران شهری نتوانسته‌اند خیابان‌های مرکزی خود را سرزنده نگه دارند. این وضعیت آن‌قدر گسترده است که اصطلاح "مرگ خیابان‌های اصلی" به این شرایط نسبت داده شده است.

این اصطلاح به طور عمده برای اشاره به شهرهای بریتانیا استفاده می‌شود، با این حال، منحصر به این کشور نیست. ویژگی چنین پدیده‌ای این است که فروشگاه‌های بزرگ و معتبر، از خیابان‌های اصلی شهر به مناطق حاشیه‌ای نقل مکان می‌کنند و به این ترتیب، افراد بیشتری از مراکز شهر دور می‌شوند.

هامبورگ در حال حاضر تحت مهاجرت گسترده خرده‌فروشان و مکان‌های فرهنگی از مرکز شهر خود قرار ندارد، اما به دلیل بحران هزینه‌های زندگی که اروپا در حال حاضر با آن روبه‌رو است، کسب‌وکارها در مناطق مرکزی شهر با کاهش حضور مشتریان روبه‌رو شده است. در واقع، بحران کنونی اروپا روند بهبودی فضاهای عمومی را پس از کووید -۱۹ متوقف کرده است.

مقابله بروکسل با مرگ خیابان‌های اصلی

یک هدف کلیدی این طرح، حمایت و گسترش کاربردهای متنوع در مرکز شهر است که این اقدام می‌تواند با توسعه امکانات فرهنگی یا فضای شهری همراه باشد. مهم این است که امکانات غیرتجاری نیز برای شهروندان ایجاد شود و مرکز شهر با برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها سرزنده شود.

کد خبر 619958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.