ضرورت توجه سازمان فرهنگی شهرداری به آموزش شهروندی

عضو شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر ضرورت توجه سازمان فرهنگی شهرداری یزد به آموزش شهروندی، گفت: آموزش شهروندی بخشی از وظایف مدیریت شهری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه زارع امروز _پنجشنبه بیست‌وششم آبان‌ماه_ در نشست فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با ارائه آموزش‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی نقش مهمی در ایجاد و توسعه شهری داشته باشند و سبب تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه شوند.

وی افزود: تمام افراد در طول زندگی خود نیازمند آموزش‌های متناسب با شهروندی در مراحل گوناگون زندگی هستند، چراکه آن‌ها در نحوه ارتباط با جامعه، فضا و مفهوم واقعی خود را درمی‌یابند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد افزود: آموزش شهروندی به طور غیرمستقیم در خانه، محل کار یا کارگاه‌های آموزشی در خصوص اینکه چگونه یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت‌پذیر باشد، آموزش داده می‌شود، در واقع مبنای این آموزش‌ها پرورش یک شهروند نمونه است.

وی گفت: آموزش شهروندی باعث آشنایی شهروندان با حقوق خود می‌شود به صورتی که یک شهروند می‌تواند با فراگیری حقوق شهروندی نسبت به آگاهی از حقوق خود در ابعاد مختلف، درست و اصولی عمل و از هزینه‌کرد، اتلاف وقت و تضییع حقوق خود جلوگیری کند.

زارع تأکید کرد: بسیاری از هنجارها و رخدادهای منفی و نامطلوب ناشی از شناخت ناکافی شهروندان از مفاهیم و حقوق شهروندی است، اگر به آموزش شهروندی توجه ویژه‌ای شود و در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت پذیرد می‌توان نتیجه آن را در جامعه مشاهده کرد و این اتفاق باعث اعتماد و اطمینان دوسویه بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچه از بودجه فرهنگی در موضوع آموزش شهروندی هزینه شود، به سبک زندگی ایرانی اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، نزدیک‌تر می‌شویم.

کد خبر 619952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.