اتوبوس داریم، راننده نداریم!

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعدادی اتوبوس درون‌شهری وجود دارد که راننده ندارد و از شهروندان علاقه‌مند درخواست داریم به شرکت واحد اتوبوسرانی مراجعه کنند تا علاوه بر رفع مشکل اشتغال خود، مشکلات شهر و شهروندان دیگر نیز کاهش یابد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از ملزومات بهبود حمل‌ونقل سطح شهر، طرح جامع مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک در شهر و مناطق مختلف است.

وی ادامه داد: مقدمه اجرای طرح مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک، به‌دست آوردن داده‌های صحیح از وضعیت موجود حمل‌ونقلی و ترافیکی است که به‌همین منظور باید از روش‌های متعددی استفاده شود و یکی از آنها، آمارگیری نحوه مسافرت‌های درون‌شهری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای آمارگیری حمل‌ونقل اصفهان، پاسخ سوالاتی همچون بیشترین مسافر از کدام نقطه شهر به کدام نقطه جابه‌جا می‌شوند، چه ساعتی بیشترین مسافرت درون‌شهری انجام و از چه وسیله‌ای به چه منظوری استفاده می‌شود و اینکه برگشت مسیر چگونه انجام می‌شود، را باید پیدا کرد.

وی با بیان اینکه آماربرداری همچون برای سایر فعالیت‌ها برای مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک نیز لازم است، گفت: در همین راستا و برای اجرای طرح جامع مطالعات جامع حمل‌ونقل اصفهان باید این اقدام ایجاد شود.

قربانی با بیان اینکه این اقدام تا پایان سال جاری و پس از پایان جام جهانی انجام خواهد شد، گفت: حوزه حمل‌ونقل پس از فراهم شدن مقدمات لازم شامل هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط، آمارگیری حمل‌ونقل و ترافیک را آغاز خواهد کرد.

قربانی تاکید کرد: مقدمات هماهنگی با دستگاه‌ها به‌ویژه دریافت مجوز انجام شده است و با توجه به اینکه دانش‌آموزان بخش عمده‌ای از جامعه آماری را تشکیل می‌دهند، هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش نیز در حال انجام است.

اتوبوس داریم، راننده نداریم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه این آمارگیری، مقدمه یک طرح بزرگ‌تر است، هر چقدر تلاش شود که این اطلاعات به درستی برداشت شود، باعث موفقیت‌آمیزتر شدن طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک اصفهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک با استفاده از تمام تجربیات شهر و مدیریت شهری اصفهان و شهرهای بزرگ کشور اجرا می‌شود، افزود: آخرین طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک اصفهان، مربوط به حدود ۱۰ سال قبل است، اما تغییرات در حوزه حمل‌ونقل با سرعت بسیار زیاد در حال انجام است، لذا باید این آماربرداری‌ها و طرح جامع هر ۱۰ سال به‌روزرسانی شود که موعد آن رسیده است.

قربانی تصریح کرد: اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان کمبودهایی دارد، سخنی منطقی و درست است، اما تلاش مدیریت شهری برای افزایش ناوگان است. البته ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری، این ناوگان حدود ۶۵۰ دستگاه اتوبوس داشت که در حال حاضر به حدود ۹۰۰ دستگاه رسیده است.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم که ناوگان اتوبوسرانی را تا پایان سال جاری به هزار دستگاه برسانیم و در نظر داریم تعداد این ناوگان با افزایش قابل توجه در سال آینده به ۱۴۰۰ دستگاه برسد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نیاز شدید اتوبوسرانی به راننده اتوبوس، گفت: تعدادی اتوبوس درون‌شهری وجود دارد که راننده ندارد و از شهروندان علاقه‌مند درخواست داریم به شرکت واحد اتوبوسرانی مراجعه کنند تا علاوه بر رفع مشکل اشتغال خود، مشکلات شهر و شهروندان دیگر نیز کاهش یابد.

کد خبر 619875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.