از دسیسه شوم برای دانش‌آموزان تا حمله مسلحانه به خانه یک زن

دسیسه شوم برای دانش‌آموزان، جاسازی ماهرانه مواد ممنوعه در شامپو، بازداشت عامل شلیک مرگبار، دردسر میلیونی پناه بردن به مرد شیاد و حمله مسلحانه مردان نقابدار به خانه یک زن را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرد جوانی که قصد داشت به دانش‌آموزان شرق تهران مواد مخدر بفروشد، با حضور به موقع پلیس دستگیر شد. اواسط آبان‌ماه جاری مدیر یکی از دبیرستان‌های شهرک رضویه شرق تهران با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: مرد جوانی در نزدیکی این مدرسه تردد می‌کند که به نظر می‌رسید مواد فروش است و قصد اغفال دانش‌آموزان را دارد.

با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه برای تحقیقات ابتدایی راهی مکان مورد نظر شدند اما این در حالی بود که مرد جوان قبل از رسیدن تیم پلیسی از مهلکه گریخته بود. تحقیقات ابتدایی و بازبینی دوربین‌های مداربسته حکایت از آن داشت، مرد جوان سوداگر مرگ است و قصد داشته به دانش‌آموزان مواد مخدر بفروشد.

بدین‌ترتیب اقدامات اطلاعاتی مأموران کلانتری ۱۶۹ با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۲۴ کلید خورد و هویت متهم فاش شد که مأموران پلیس در ادامه با تحقیقات محلی مخفیگاه این سوداگر مرگ را نیز ردیابی کردند اما پی بردند وی چند وقتی می‌شود به آنجا مراجعه نکرده است.

تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه گشت پنهان مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه متهم را در نزدیکی مدرسه مذکور مشاهده کردند و بلافاصله وارد عمل شدند اما مرد جوان پس از مشاهده مأموران پلیس پا به فرار گذاشت. متهم در جریان تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای پشت یک خودرو پنهان شد و سلاحی که همراه خود داشت را مسلح کرد اما با فنون رزمی قبل از شلیک گلوله توسط مأموران دستگیر شد.

مأموران پلیس در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه کلت‌کمری، چاقو، مواد مخدر، ۱۵ تیر جنگی کشف و وی را به کلانتری ۱۶۹ مشیریه منتقل کردند. مرد جوان بلافاصله در اتاق بازجویی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خرید و فروش مواد مخدر و حمل سلاح اعتراف کرد. متهم پس از اعتراف برای سیر مراحل قانونی راهی به جرم فروش مواد مخدر به دادسرای ناحیه ۲۴ منتقل شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

جاسازی ماهرانه مواد ممنوعه در شامپو

سردار محسن عقیلی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور اظهار کرد: کارکنان پلیس فرودگاه بندرعباس موفق شدند فردی را که با اجیر کردن چند نفر قصد انتقال مواد مخدر به کشورهای حوزه خلیج فارس را داشت شناسایی کنند.

وی افزود: کارکنان مبارزه با مواد مخدر پلیس فرودگاه بندرعباس با بهره‌گیری از تجهیزات کمک بازرسی در بررسی از چمدان نامبرده تعداد ۱۴ عدد بطری شامپو که مواد مخدر از نوع هروئین به صورت ماهرانه در آن جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور تصریح کرد: در رصد انجام شده مشخص شد متهم با یک دستگاه خودرو سواری به فرودگاه عزیمت کرده است. خودرو مذکور در پارکینگ فرودگاه مورد بازرسی قرار گرفت و ۱۳ عدد شامپو مشابه کشف شد.

وی میزان مواد مخدر کشف شده را ۱۴ کیلوگرم هروئین اعلام کرد و گفت: در این رابطه پنج نفر در خصوص حمل و خروج مواد مخدر دستگیر شدند و پلیس در برخورد با سوداگران مرگ از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

بازداشت عامل شلیک مرگبار

سرهنگ علی اسدالهی سرپرست فرماندهی انتظامی الیگودرز، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل واقع در روستای چمن سلطان طی شب گذشته، بلافاصله مأموران در محل حاضر شدند.

وی افزود: جسد مردی ۳۳ ساله از ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و قاتل قبل از حضور مأموران متواری شده بود که بلافاصله یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی الیگودرز ادامه داد: فرد قاتل نیز با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی، کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع جرم، سحرگاه امروز طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش به همراه سلاح به کار رفته، دستگیر شد.

دردسر میلیونی پناه بردن به مرد شیاد

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی، اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضائی جهت دادخواهی از عامل اخاذی خود به پلیس فتا استان مراجعه کرد. با توجه به اظهارات شاکی مشخص شد شاکی به دلیل اختلاف زناشویی در فضای سایبر با فرد مذکری که خود را انسانی درد آشنا معرفی کرده و با صحبت‌های دلنشین موفق به تسکین روحی وی می‌شود آشنا شده است.

وی افزود: متهم با به دست آوردن اعتماد شاکی، اطلاعات شخصی و خصوصی وی را به دست آورده، به بهانه ارسال هدیه‌ای به آدرس منزل شاکی، آدرس وی را نیز گرفته و در نهایت با دارا بودن تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی از شاکی با تهدید به انتشار و افشاگری تا مبلغ سه میلیارد ریال از وی اخاذی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به بحران روحی شاکی، کارشناسان اداره مبارزه با جرایم غیر اخلاقی پلیس فتا استان اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با استعلام فنی و پلیسی از مبادی لازم و همچنین طی تعقیب و مراقبت موفق به شناسایی عامل مزاحمت‌های زن جوان شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اعتراف متهم و ابزار دیجیتال ضبط شده از وی مشخص شد این مجرم سایبری با سوءاستفاده از احساسات و عواطف برخی کاربران فضای سایبر در شبکه‌های اجتماعی صرفاً با ادبیات ویژه و خاص نسبت به جلب اعتماد و دستیابی به اطلاعات خصوصی قربانیان خود اقدام و در نهایت با برداشتن نقاب، فاز نهایی نقشه خود را پیاده و مبالغی را اخاذی کرده است که بررسی در خصوص تعداد و میزان دقیق اخاذی‌های صورت گرفته توسط وی در دست بررسی است.

حمله مسلحانه مردان نقابدار به خانه یک زن

شامگاه بیست‌وسوم آبان، زن جوانی با مأموران کلانتری ۱۲۲ دربند تماس گرفت و از سرقت میلیاردی خانه‌اش خبر داد. او گفت: ساعت هشت و نیم شب بود که زنگ در خانه‌مان را زدند. ما در طبقه دوم برجی در زعفرانیه زندگی می‌کنیم. پشت در سرایدار ساختمان بود که برای گرفتن زباله آمده بود. از آنجایی که هر شب در همین بازه زمانی او به مقابل آپارتمان می‌آمد، در را باز کردم. اما به محض باز کردن در، ناگهان چهار مرد که صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند به همراه سرایدار در مقابل در ظاهر شدند.

با دیدن مردان نقابدار و خشن ترسیدم و خواستم در را به روی آنها ببندم که یکی از آنها پایش را بین در گذاشت و در حالی که سلاح به همراه داشتند، وارد خانه شدند. آنها سرایدار و یکی از دخترانم را در سرویس بهداشتی حبس کردند و با تهدید اسلحه از من و دختر دیگرم خواستند که در گاوصندوق را باز کنیم.

آنها چهار میلیارد تومان طلا و جواهر، ۴۴۰۰ دلار، هشت سکه طلا و ساعت رولکس ۷۰۰ میلیون تومانی‌ام را سرقت کرده و بعد از حبس ما در یکی از اتاق‌ها متواری شدند. چند دقیقه‌ای از رفتن سارقان گذشته بود که به سختی در اتاق را باز کرده و با پلیس تماس گرفتیم.

خانم مهندس جوان در رابطه با اینکه چه کسی احتمال دارد که سناریوی سرقت مسلحانه را طراحی کرده باشد، گفت: من به سرایدار برج مشکوک هستم برای اینکه او اعتیاد به مواد مخدر دارد. از طرفی قبلاً پسرش سرایدار ما بود اما مدتی قبل خودش به عنوان سرایدار مشغول کار شد و با خانواده‌اش در اتاقک سرایداری برج زندگی می‌کردند اما چند روزی است که خانواده‌اش را به شهرستان فرستاده و مطمئنم این مسافرت برای اجرای نقشه سرقت بوده است.

به دنبال اظهارات زن جوان، تحقیقات از سرایدار برج انجام شد،. اما او گفت: من از هویت سارقان هیچ اطلاعی ندارم و به اجبار و تهدید اسلحه با آنها همکاری کردم. شب حادثه داخل اتاقک نشسته بودم که مردان نقابدار به سراغم آمدند و پرسیدند خانم مهندس در کدام طبقه ساکن است. از آنجایی که اسلحه را به طرفم گرفته بودند تسلیم شده و به آنها گفتم که خانم مهندس ساکن طبقه دوم است.

مردان نقابدار دست از سرم برنداشتند، آنها با تهدید مرا به طبقه دوم کشانده و از من خواستند تا از خانم مهندس بخواهم به مقابل در بیاید. زمانی که در باز شد، به داخل حمله برده و حتی مرا هم در سرویس بهداشتی حبس کردند. گرچه مرد سرایدار مدعی است در این سرقت میلیاردی نقش نداشته است اما به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، برای بررسی اظهاراتش در اختیار اداره آگاهی قرار داده شد و تحقیقات برای شناسایی مردان نقابدار ادامه دارد.

کد خبر 619873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.