استفاده از ظرفیت برنامه هفتم توسعه برای ارتقای وضعیت نیروهای هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه آموزش‌های همگانی و تخصصی هلال احمر باید تقویت می‌شود، گفت: از ظرفیت برنامه هفتم توسعه برای ارتقای وضعیت نیروهای هلال احمر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیرحسین کولیوند امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در آئین اختتامیه یازدهمین گردهمایی آموزشی، علمی و کاربردی مسئولان و مدیران حقوقی، املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر ایران، اظهار کرد: پیگیری‌های بسیار زیادی صورت گرفته که امکانات هلال احمر تقویت شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه با توجه به اینکه نیاز به به‌روز رسانی امکانات در حوزه‌های آمبولانس، تجهیزات انفرادی و همچنین درمانی و امدادی هلال احمر وجود داشت، اقداماتی صورت گرفت و به‌زودی امکانات جدید و مناسبی به ناوگان استان اضافه خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف موفق به توسعه خدمات شدیم و در حال حاضر نیز در تلاش هستیم که ارتباطات ملی و بین‌المللی جمعیت را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی هلال احمر امروز خیلی خوب است، گفت: مردم به این نهاد اعتماد دارند و نگاه مسئولان به جمعیت هلال احمر نیز نگاه بسیار مثبت و خوبی است.

کولیوند ادامه داد: موضوع ارتقای جایگاه مسئولان و مدیران حقوقی در استان‌ها یکی از مطالبات بحقی است که نسبت به آن توجه و برنامه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز همکاران ستادی ما در جمعیت هلال احمر نیازمند تقویت در حوزه‌های معیشتی است، گفت: با توجه به پیگیری که برای امدادگران صورت گرفت، معیشت، بیمه و سایر اقداماتی که مورد نیاز است برای همکاران ستادی هلال احمر انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه از ظرفیت برنامه‌های توسعه کشور برای این منظور استفاده می‌شود، افزود: امروز به جایی رسیدیم که امارات درخواست انجام تفاهم‌نامه برای دریافت کمک از ایران را انجام می‌دهد و صلیب سرخ نیز تمام خدمات هلال احمر ایران را به تمام دنیا نشان دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: در حادثه شاهچراغ دو نامه برای فدراسیون و کمیته جهانی صلیب سرخ نوشتیم و به آنها تاکید کردیم که باید این حادثه را محکوم کنند و آنها هم به صورت مکتوب و کاملاً جدی این حرکت تروریستی ناجوانمردانه را محکوم کردند.

وی افزود: اقتدار جمعیت هلال احمر در تمام جهان به اثبات رسیده است و برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب، فدراسیون جهانی صلیب سرخ به عنوان یک نهاد بین‌المللی به دلیل اشتباهی که یکی از نیروهای آن در ارتباط با ایران داشته است، به صورت مکتوب از ایران عذرخواهی کرده است.

کولیوند خاطرنشان کرد: بحث آموزش‌های همگانی، تخصصی و امدادگران را به جدیت انجام می‌دهیم و حضورمان را با تمام توان در تمام نقاط کشور پررنگ می‌کنیم و مراودات خود را با سایر دستگاه‌ها، روز به روز افزایش می‌دهیم.

کد خبر 619861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.