ضرورت معرفی اصفهان به عنوان شهر تراز جمهوری اسلامی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز اصفهان در عرصه‌های گوناگون به ویژه در ایثار و شهادت پیشتاز بود تا جایی که امام (ره) فرمودند "کجای دنیا می‌توانید شهری مانند اصفهان پیدا کنید" و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با این تعبیر از مردم این استان یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت روز ۲۵ آبان در تقویم انقلاب اظهار کرد: تاریخ اصفهان به عنوان یک شهر دارای فرهنگ و تمدن هم از سابقه دیرینه تاریخی برخوردار است و از جهات گوناگون اهمیت دارد.

وی با اشاره به حضور چشمگیر مردم اصفهان برای به ثمر رساندن انقلاب افزود: پس از پیروزی انقلاب نیز اصفهان در عرصه‌های گوناگون به ویژه در ایثار و شهادت پیشتاز بود تا جایی که امام (ره) فرمودند کجای دنیا می‌توانید شهری مانند اصفهان پیدا کنید و بنیانگذار جمهوری اسلامی با این تعبیر از مردم این استان یاد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان از اوایل پیروزی انقلاب تا دوران هشت سال دفاع مقدس و حتی امروز، اصفهان را در بسیاری از عرصه‌های کشوری پیشتاز دانست و گفت: ایثار و فداکاری، عرصه‌های خدمت‌رسانی به جبهه‌های حق علیه باطل و همچنین جانفشانی فرزندان خود بخشی از جلوه‌های حضور مردم در عرصه‌های انقلاب است و حماسه تشییع پیکر ۳۷۰ شهید اصفهان در یک روز نیز اتفاقی بود که در هیچ‌یک از شهرهای کشور رخ نداد.

وی حضور پرشور مردم برای تشییع پیکر این شهدا در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ را در ادامه این حماسه دانست و تاکید کرد: نامگذاری این روز به عنوان حماسه و ایثار مردم اصفهان بسیار بجا و درست بود زیرا ۲۵ آبان روز شهادت، ایثار و فداکاری و جانبازی این مردم است همچنین نیاز به نامگذاری یک روز برای اصفهان وجود داشت و چه بهتر که چنین روزی را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به ادامه حضور مردم اصفهان در عرصه‌های گوناگون انقلاب یادآور شد: پس از پایان جنگ نیز مردم این استان فعالیت‌های شاخصی در بازسازی کشور و همچنین فعالیت‌های دیگر عرصه‌های اجتماعی انجام دادند به همین دلیل معتقدم که باید بیش از این به آن توجه بیشتری شود.

وی معرفی اصفهان به عنوان شهر تراز جمهوری اسلامی نه تنها در ایران بلکه برای دنیا را ضروری دانست و گفت: اصفهان از جهات گوناگون دارای اهمیت است زیرا هم سابقه دیرینه فرهنگی و تاریخی دارد و هم مراکز حوزوی، دانشگاهی و مراکز فعالیت‌های اقتصادی قابل توجهی را در خود جا داده است و از نظر ساخت‌وساز و زیبایی شهری نیز یکی از شهرهای سرآمد به‌شمار می‌آید.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار امیدواری کرد افزایش بارش‌ها موجب جاری شدن آب در زاینده‌رود شود و افزود: این شهر باید از جهات گوناگون به عنوان تراز جمهوری اسلامی قرار گیرد به ویژه با وجود گلستان شهدا که در کنار تخت فولاد قرار گرفته که محل دفن علما، انبیا، بزرگان و شهیدان است.

وی ۱۳ آبان امسال را نشان‌دهنده ادامه حضور مردم اصفهان در صحنه دانست و تصریح کرد: هر سال دانش‌آموزان و مردم در این مراسم حضور داشتند اما امسال نمونه و شبیه ۲۲ بهمن بود، این حضور پرشور مردم نشان‌دهنده آگاهی آنها است که پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و منویات رهبر ایستاده‌اند و در صحنه حضور دارند.

وی با اشاره به مخابره پیام ایستادگی مردم پای ارزش‌های انقلاب در ۱۳ آبان‌ماه گفت: در روز ۲۵ آبان نیز مردم با وجود شهادت تعداد زیادی از فرزندان خود، نه تنها عقب‌نشینی نکردند بلکه خون شهدا و خانواده شهدا آگاهی و معرفت و بصیرت بیشتری را برای مردم و جامعه ایجاد کرد که امیدواریم همچنان باعث درخشش آنها در طول تاریخ شود.

کد خبر 619821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.