مقصر اصلی آلودگی هوا وزارت صمت است

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقصر اصلی آلودگی هوا، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سلامت شهروندان ارزش قائل نیست و با تولید خودروهای بی‌کیفیت و موتورسیکلت‌های دو زمانه آلاینده موجب افزایش مرگ و میر مردم در هوای آلوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد آقامیری امروز_ چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه _در هشتادویکمین نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور در مسجد قاسم بن الحسن (ع) منطقه ۱۴ برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط بدون واسطه و چهره به چهره مسئولان با شهروندان از اهداف اصلی این دیدارها است، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت شورای ششم به صورت هفتگی در مساجد حاضر شدیم تا شنونده مطالبات و درخواست‌های شهروندان باشیم و با همراهی مسئولان مختلف سعی کردیم به درخواست‌های شهروندان رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به مسئله آلودگی هوا در پایتخت، ادامه داد: هر سال با آغاز فصل سرما و آلودگی هوا تیر پیکان این مشکل را به سمت شهرداری تهران نشانه می‌رود، در حالی که در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری نیست.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال حدود ۲۵۰ روز آلودگی هوا در مرز هشدار و ۶۰ روز ناسالم است، گفت: ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است و شهرداری در ردیف یازدهم این لیست قرار دارد، اما همیشه مقصر اصلی درباره آلودگی هوا شهرداری تهران اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: مقصر اصلی آلودگی هوا، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سلامت شهروندان ارزش قائل نیست و با تولید خودروهای بی کیفیت و موتورسیکلت‌های دو زمانه آلاینده موجب افزایش مرگ و میر مردم در هوای آلوده می‌شود و هیچ اقدامی برای تولید موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای استاندارد انجام نمی‌دهد.

آقامیری با استناد به گزارش پلیس راهور مبنی بر اینکه در حال حاضر تعداد خودروهای تهران هشت برابر ظرفیت معابر آن است، تصریح کرد: شرکت‌های خودرو سازی هر سال حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو به خودروهای شهر تهران اضافه می‌کنند، در حال حاضر شهر تهران حدود ۹ میلیون خودرو و موتورسیکلت دارد که هر کدام حدود پنج برابر یک پراید آلودگی ایجاد می‌کند، لذا سوال این است که شهرداری با این وضعیت چه کاری می‌تواند انجام دهد و چه مقدار طرح و ترافیک و زوج و فرد می‌تواند به این شرایط کمک کند؟

وی گفت: تنها کاری که شهرداری می‌تواند انجام دهد گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی است تا شهروندان بتوانند از این ظرفیت استفاده و کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند.

کد خبر 619814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.