عوامل تأثیرگذار روی قیمت تور استانبول

فصل تابستان پرطرفدارترین زمان برای سفرهای تفریحی و گردشگری به استانبول است. به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، خانواده‌های زیادی تابستان را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند.

کافی است در اینترنت تور استانبول یا تور دبی را جستجو کنید و خواهید دید با میلیون‌ها نتیجه روبرو خواهید شد. این موضوع نشان‌دهنده محبوبیت این مقاصد سفر در بین ایرانیان برای سفرهای خارجی است و هر آژانس هواپیمایی با شرایط و هزینه‌های متفاوتی این تورها را ارائه می‌دهد؛ اما تعدد گزینه‌ها ممکن است انتخاب را برایتان دشوار کند.

اگر شما هم تابه‌حال قصد سفر کردن به این شهرها را داشته‌اید حتماً متوجه شده‌اید که قیمت تورها از پرواز گرفته تا هتل دستخوش نوسانات زیادی در طول سال هستند. آیا از خودتان پرسیده‌اید چه عواملی روی قیمت تور استانبول تأثیر می‌گذارند؟ با ما همراه باشید تا عوامل مؤثر بر روی قیمت تور استانبول را با هم بررسی کنیم:

تأثیر فصل‌ها بر روی قیمت تور استانبول

قیمت تور استانبول برایتان چقدر مهم است؟ آیا حاضرید در زمان‌های پیک به استانبول بروید یا ترجیح می‌دهید خارج از فصل اما با هزینه‌های کمتر و مقرون‌به‌صرفه تر از آن دیدن کنید؟ زمان سفر مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عامل بر روی قیمت تور استانبول است. به برنامه تورهای هر آژانس هواپیمایی نگاه کنید، اهمیت فصل سفر بر روی قیمت‌ها را به‌وضوح مشاهده می‌کنید.

برای هر شهری با توجه به آب و هوایی که دارد در گردشگری سه فصل تعریف می‌شود:

  1. های سیزن High Season

فصل تابستان پرطرفدارترین زمان برای سفرهای تفریحی و گردشگری به استانبول است. به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، خانواده‌های زیادی تابستان را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند. در نتیجه بالا رفتن تقاضای سفر، قیمت پروازها و اقامتگاه‌ها نیز به همان میزان افزایش میابد.

از معایب ‌«های سیزن» علاوه بر گرانی، شلوغی و ازدیاد جمعیت است که مطلوب همه نیست. آمار بالای توریست‌ها باعث ایجاد صف‌های طولانی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی می‌شود و ممکن است اگر خوب برنامه‌ریزی نکنید مجبور بشوید در گرم‌ترین ساعات روز در صف‌ها برای 30 تا 60 دقیقه منتظر بمانید.

علیرغم گرمای نسبتاً زیاد مرداد ماه، این فصل برای کسانی که اهل آفتاب گرفتن، شنا کردن و رفتن به سواحل هستند یا از انجام فعالیت‌های تفریحی در فضای باز و زندگی شبانه لذت می‌برند ایده‌آل است. معمولاً ظرفیت تورهای تابستانی به‌سرعت تکمیل می‌شود و بهتر است حدود یک ماه قبل از سفر برای رزرواسیون اقدام کنید.

  1. شولدر سیزن Shoulder Season

شولدر سیزن فصل بین اوج و رکود گردشگری است. در استانبول بهار و پاییز شولدر محسوب می‌شوند. البته فصل پاییز تا آبان قابل‌قبول‌تر است و پس از آن هوا خیلی سرد می‌شود. در این زمان هوا نسبتاً مطلوب است، میزان تقاضا برای تورها کمی کاهش میابد و در نتیجه قیمت‌ها مناسب‌تر می‌شود.

شولدر سیزن بهترین زمان برای گشت‌وگذار شهری و انجام فعالیت‌های فرهنگی است. روزهای عمدتاً دلپذیر بهار و پاییز برای دیدن مناظر و گردش در محله‌های استانبول، فوق‌العاده است. ازدحام گردشگران کمتر می‌شود و راحت‌تر می‌توان از زندگی شهری محلی بازدید کرد و لذت برد.

عوامل تأثیرگذار روی قیمت تور استانبول

  1. لو سیزن Low Season

روزهای بارانی با هوای گرفته، برفی و بسیار سرد زمستانی کم طرفدارترین زمان سفر به استانبول است. ارزان‌ترین تورهای استانبول در این زمان برگزار می‌شوند. تقاضای سفر بسیار پایین بوده و قیمت پروازها و به‌خصوص اقامتگاه‌ها بسیار کاهش میابد.

البته در این زمان می‌توانید از دیدن مناظر زیبای پوشیده از برف لذت ببرید، در مراکز خرید و پاساژها گردش کنید و از تمام جاذبه‌های گردشگری به‌ویژه مکان‌های سرپوشیده مانند موزه‌ها یا مساجد تاریخی راحت‌تر بازدید کنید، همچنین از جشن‌ها و تزئینات کریسمسی پایان سال لذت ببرید.

تأثیر تعطیلات بر روی قیمت تور استانبول

در هنگام تعطیلی‌ها به‌خصوص عید نوروز شمار گردشگران ایرانی که برای شرکت در تور استانبول اقدام می‌کنند به‌شدت افزایش میابد و قیمت تورها هم بالا می‌رود. عیدهایی مانند عید فطر و عید قربان یا تعطیلات خرداد ماه هم از این قاعده مستثنی نیستند. کلاً در تعطیلی‌ها همیشه با افزایش قیمت سفر به استانبول مواجه می‌شویم؛ بنابراین اگر ناچار نیستید، بهتر است از سفر در ایام تعطیل اجتناب کنید تا هزینه‌هایتان چند برابر نشود.

جمع‌بندی

در این مطلب کوشیدیم به‌صورت اجمالی دلایل نوسانات قیمت تورهای استانبول را بررسی کنیم. علاوه بر موارد فوق عوامل مؤثر دیگری مانند نرخ ارز یا تخفیف‌های هواپیمایی‌ها هم بر روی قیمت تورها تأثیرگذارند. اگر می‌خواهید با بهترین قیمت و کیفیت به استانبول سفر کنید و از جزییات بیشتری مطلع شوید با کارشناسان خبره تور استانبول در آژانس هواپیمایی ستاره ونک مشورت کنید.

کد خبر 619813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.