تلاش برای ارتقای امکانات رفاهی بانوان اصفهان/بازاریابی فرهنگی و اجتماعی فرهنگ شهروندی

پربازدیدترین اخبار شورای شهر ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تلاش شورا برای ارتقای امکانات رفاهی بانوان اصفهان، فرهنگ و هنر؛ زبان معرفی قهرمانان گمنام به نسل جدید، «کلاس شهر»؛ بازاریابی فرهنگی و اجتماعی فرهنگ شهروندی، لزوم خودداری از محدود کردن شهر به پروژه‌های عمرانی، رونمایی از طرح تفصیلی سمنان تا پایان سال جاری و کمبود نیروی کار در اداره ورزش و جوانان گندمان را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا بخوانید.

تلاش شورا برای ارتقای امکانات رفاهی بانوان اصفهان

احمدرضا مصور، عضو کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تلاش شورا برای ارتقای امکانات رفاهی بانوان این کلان‌شهر، اظهار کرد: در مباحث تفریحی و ورزشی برای بانوان شهر اصفهان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. لذا شهرداری اصفهان در ادوار مختلف تلاش کرده است این محرومیت‌ها را کاهش دهد؛ در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و در بودجه سال آینده شهرداری به این موارد توجه می‌شود.

مصور ادامه داد: مدیریت شهری ششم اصفهان در راستای بهبود شرایط زندگی شهروندان، نسبت به محرومیت‌زدایی به‌طور متمرکز در حال فعالیت است و در قالب میز محلات، میز فرهنگ و سایر حوزه‌ها در معاونت‌های مختلف خدمت می‌کند.

عضو کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص پروژه‌های محله‌محور و تأثیر آن در محرومیت‌زدایی مناطق، گفت: محرومیت‌زدایی امکان زیست بهتر شهروندان را در هر شهر رقم می‌زند، لذا در شورای ششم، همکاران با تاکید بر این مسئله که اصفهان شهر زندگی باشد، به‌عنوان یک شعار محوری توافق کردند.

فرهنگ و هنر؛ زبان معرفی قهرمانان گمنام به نسل جدید

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین افتتاح گالری گذر متروی اصفهان در ایستگاه امام حسین (ع) به مناسبت «روز اصفهان»، اظهار کرد: امروز نوجوانان و جوانان ما قهرمان‌های گمنامی دارند و این ارتباط بین نسلی و آگاهی‌بخش نسبت به داشته‌ها و دستاوردهای عظیم با هیچ زبانی بهتر از هنر و فرهنگ ایران نمی‌تواند به مخاطب منتقل شود، از این‌رو قهرمانان گمنام را با این زبان به نسل جدید معرفی می‌کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز خرسندی از ظرفیت جدیدی که در فضاهای عمومی به‌ویژه فضای مترو به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: به‌دلیل حجم تعاملات اجتماعی و ترددها و استفاده از زبان گویای هنر و فرهنگ به‌خوبی می‌توانیم مسیری که از گذشته تاکنون در این دیار فرهنگی و شهیدپرور سپری شده است را تصویرسازی کنیم.

«کلاس شهر»؛ بازاریابی فرهنگی و اجتماعی فرهنگ شهروندی

مصطفی‌نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به اجرای طرح «کلاس شهر» در مدارس شهر، ضمن اشاره به محور طرح «کلاس شهر» و چگونگی کمک رساندن آن به فرهنگ شهروندی، اعلام کرد: کلاس شهر فرصت و ایده‌ای بود که شهرداری اصفهان با توجه به بکرترین و ناب‌ترین ظرفیت مخاطب در مدارس جهت تأثیرگذاری فرهنگی برای خود و دیگران اجرا و خلق کرد، از این‌رو کتاب کلاس شهر را با همکاری آموزش‌وپرورش به مدارس نصف جهان برد.

وی اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح به نوعی بازاریابی فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در این کلاس‌ها به دانش‌آموزان دانش شهروندی آموزش داده می‌شود، نگرش شهروندی آن‌ها را تغییر می‌دهد و در آینده نیز روش‌های آن را اصلاح می‌کند.

نباتی‌نژاد با تاکید بر تأثیرگذاری این آموزش‌ها از سنین کم برای کمک به ارتقای فرهنگ شهروندی، خاطرنشان کرد: یکی از کلیدی‌ترین فرایندهای محور یادگیری در نسل‌های مختلف، در زمان کودکی و نوجوانی و در بستر مدرسه رقم می‌خورد، چراکه آموزش‌های شهروندی در این ریل قرار گرفته است.

لزوم خودداری از محدود کردن شهر به پروژه‌های عمرانی

پیمان عین‌القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: مهم‌ترین شعار شورای اسلامی شهر تغییر نگاه کالبدی شهرداری اراک به یک نگاه انسان‌محور است، زیرا در این رویکرد مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر نقش ویژه‌ای پیدا می‌کند. از مهم‌ترین مسائل مورد توجه شورای ششم شهر اراک این است که شهر تنها به پروژه‌های عمرانی همچون احداث زیرگذرها محدود نشود، زیرا هر شهری دارای روح است.

وی افزود: مورد دیگری که در شورای ششم مورد توجه قرار دارد، برخوردار نبودن مناطق حاشیه‌ای شهر و اقشار محروم جامعه از سرانه‌های فرهنگی، اجتماعی، فضای سبز، ورزشی و عمرانی به‌میزان کافی است که در این راستا شورای اسلامی شهر برای تحقق عدالت‌محوری در مدیریت شهری، طرح محله‌محوری را پیشنهاد داد و در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شد.

وی با تاکید بر نقش بازآفرینی شهری در رفع آسیب‌های اجتماعی، گفت: در سکونتگاه‌های غیررسمی به‌دلیل تراکم جمعیتی بالا و نبود مراکز فرهنگی و اجتماعی، ناهنجاری‌های بیشتری مشاهده می‌شود، لذا برای رفع این معضل باید به موضوع بازآفرینی شهر توجه داشت و با فعال کردن دفاتر تسهیل‌گری، توسعه و توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار، نقشه راه این محلات در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را طراحی کرد و در مرحله بعد توجه به کالبد محلات را در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار داد.

رونمایی از طرح تفصیلی سمنان تا پایان سال جاری

مجید نظری، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر سمنان، اظهار کرد: مهم‌ترین مواردی که در طرح جامع شهر به آن پرداخته می‌شود، بحث محدوده و حریم شهرها است که به تبع میزان جمعیت شهرها و وسعت آن و سرانه کاربری‌های مختلف قابل تغییر است و طبق قانون برای ادوار ۱۰ ساله از تاریخ تصویب قابلیت بازنگری دارد که جهت تصویب، اعتبار ۱۰ ساله به خود می‌گیرد و برای دوره‌های بعد باید طرح مطالعاتی آن مجدد انجام شود، لذا خط محدوده و حریم یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که در طرح جامع باید مورد توجه و دقت قرار بگیرد.

نظری تصریح کرد: هنگامی که طرح تفصیلی پس از طرح جامع شهر به‌تصویب می‌رسد، اصول آن بر مبنای طرح مصوب جامع است، یعنی در بررسی طرح تفصیلی، خط محدوده و حریم‌ها تغییری پیدا نمی‌کند و همان مواردی که در طرح جامع شهر مصوب شده است، در طرح تفصیلی به واسطه پلاک‌های شهری، شبکه معابر شهری و خدماتی که می‌تواند در ابعاد محله‌ای داده شود، مورد بازنگری دقیق قرار می‌گیرد، زیرا قسمت‌هایی از شهر ممکن است ظرفیت نوسازی و بهسازی داشته باشد یا خدمات خاصی را بتوان در یک محله تعریف کرد که به‌عنوان پروژه‌های محرک توسعه برای محله‌های شهر تلقی شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر سمنان افزود: با توجه به این‌که طرح جامع شهر سمنان سال ۱۳۹۴ به‌تصویب رسیده بود و از سال ۱۳۹۵ روند فعالیت مشاور طرح تفصیلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت، بنا به دلایل مختلف طرح تفصیلی شهر سمنان هنوز تهیه و تصویب نشده است تا این‌که در سال گذشته با تغییر شورای دوره پنجم شهر و دلایلی که شهرداری به صحن شورا مبنی بر دلایل تأخیر در تصویب طرح تفصیلی ارسال کرد، با مشاور قبلی طرح خاتمه قرارداد صورت گرفت و نسبت به معرفی مشاور جدید اقدام شد که مشاور جدید از اوایل سال ۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرده است تا طرح تفصیلی شهر سمنان بتواند تا پایان سال جاری روند تصویب را طی کند.

کمبود نیروی کار در اداره ورزش و جوانان گندمان

عبدالله صفیان، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که اداره ورزش و جوانان بخش گندمان با کمبود نیروی کار مواجه است، اظهار کرد: رفع مشکلات مجموعه ورزشی شهر فرا دنبه از جمله حصارکشی و کفپوش سالن و تحقق اعتبار تخصیص‌یافته به پروژه استخر شنای شهر فرا دنبه با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد پروژه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دیوار اطراف سالن‌های ورزشی سفیددشت نیاز به تعمیر دارد، وجود دوربین برای این سالن‌ها نیاز است و استخر شهدای گندمان نیازمند تخصیص اعتبار است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهار محال و بختیاری با اشاره به تخصصی بودن مشکلات در شهرستان‌های مختلف و لزوم ارتباط بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با شوراهای اسلامی، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم جلسات بررسی مشکلات به‌صورت شهرستانی برگزار شود تا راهکارهای رفع معضلات در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن آمار مستعدان و افراد تحصیل‌کرده در این شهرستان، انتظار می‌رود استفاده از نخبگان در پست‌های مدیریتی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 619800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.