جداسازی آب شرب از آب فضای سبز/ استفاده از پساب در دستور کار است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد از طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز به منظور استفاده از منابع آب پایدار همانند پساب فاضلاب خبر داد.

احد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق قانون هوای پاک و با توجه به روند کاهشی منابع آب شرب، طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در سازمان فضای سبز شهرداری با همکاری اداره آبفای شهرستان خرم‌آباد اجرا می‌شود، استفاده از پساب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از پساب فاضلاب که سرشار از مواد مغذی بوده در دستور کار قرار گرفته است، در حال حاضر با ایجاد شبکه‌های انتقال پساب به منظور آبیاری و افزایش سرانه فضای سبز شهری از هدررفت این منبع ارزشمند جلوگیری می‌شود.

بیرانوند تصریح کرد: ساماندهی فضای سبز محدوده اطراف سازمان بسیج عشایری استان که روی تپه‌ای واقع شده و همواره به دلیل سراشیبی زیاد، خشک است در دستور کار قرار گرفته و بیش از ۱۲۰۰ متر لوله همراه با پمپ‌های شناور تهیه و لوله‌کشی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در نظر داریم سینه‌کش محل قرارگیری سازمان بسیج عشایری را با کاشت چمن، گل و گیاه طراوت و شادابی ببخشیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: درختان این منطقه به دلیل کمبود آب خشک شده است و چمن در بستر آن رشد نمی‌کند، در راستای افزایش سبزینگی عملیات گل‌کاری، کاشت درختچه و آبیاری گیاهان دارویی با وجود هزینه‌های سرسام‌آور، انجام شد.

بیرانوند افزود: در قالب این طرح حدود ۲۵۰ میلیون تومان به منظور اجرای لوله‌کشی و اتصالات هزینه شده است.

کد خبر 619709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.