ضرورت تقویت نظارت پلیس گشت ساختمان بر ساخت‌وسازها

عضو شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت پلیس گشت ساختمان بر ساخت‌وسازها، گفت: خریداران زمین‌های غیرمجاز هنگام صدور پروانه و ساخت‌وساز هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فخرالسادات خامسی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: فروش بعضی زمین‌های سطح شهر قراردادی، بدون پروانه و از طریق تفکیک‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد، این زمین‌ها به دلیل هزینه‌های پایین‌تر مورد توجه برخی شهروندان برای خرید قرار می‌گیرد.

وی افزود: در صورتی که در خصوص این زمین‌ها، شهرداری مطابق ماده ۱۰۱ حق سرانه را به دلیل غیرمجاز بودن تفکیک در زمان ساخت‌وساز از شخص خریدار دریافت می‌کند، در حالی‌که زمین‌هایی با تفکیک مجاز حق سرانه از مالک اولیه زمین دریافت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان در جریان باشند که ارزان بودن زمین‌های غیرمجاز بی‌دلیل نیست و زمان ساخت‌وساز باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند.

وی از دیگر مشکلات زمین‌های قولنامه‌ای، افزود: گاهی زمین‌های خریداری شده در طرح شهرداری واقع شده است و خریدار از آن اطلاع ندارد که باعث می‌شود هنگام ساخت با مشکلاتی روبه‌رو شود.

خامسی در خصوص پلیس گشت ساختمان نیز، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در سطح شهر باعث تخلفات ساختمانی شده است، تفکیک‌های غیرمجاز است. برای رفع این معضل پلیس گشت ساختمان راه‌اندازی شد تا مانع از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شود، اما پلیس ساختمان کارایی قبل را ندارد و نظارت کافی بر ساخت‌وسازها صورت نمی‌گیرد؛ موضوعی که ضرورت دارد این است که شهرداری اقدامات لازم را برای تقویت نظارت بر ساخت‌وسازها انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید به عنوان یک نهاد شهری و خدمت‌رسان به مردم از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کند، تاکید کرد: ساخت‌وساز نباید در زمین‌های غیرمجاز انجام شود و بعد برای تخریب آن اقدام شود و شهروندان متحمل آسیب‌های مالی زیادی شوند.

کد خبر 619708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.