مُهر ایثاری که بر شناسنامه اصفهان زده شد

«۲۵ آبان، نمایش پیروزی خون بر شمشیر بود که بر بالای دستان مردم دیار عشق و دل‌دادگی تجلی پیدا کرد و چشمان ستارگان آسمان از دیدن آن همه نور کم‌سو شد. آری آن همه نقش و نگار نصف‌جهان با رؤیت ۳۷۰ شکفته گل، رنگ باخت و به یک‌باره سیاه‌پوش شد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا و براساس یادداشتی که محمدرضا بکرانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر دفاع مقدس در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است: «ستارگان آسمان از بلندی‌های حمرین رزم فرزندان ایران‌زمین را به نظاره نشسته بودند و گویا جفای فرات و ظلم دویرج را به جهانیان گوشزد می‌کردند، یکی بخل از جرگه‌ای آب - یکی صورتی از خشم و سیلاب، چشم افلاکیان همه اشک بود و حسرت، اشک ناخودآگاه، بر چنین در خون غلتان، روا بود و ناچیز، اما حسرت از آنچه آنان بودند و در افلاک هم ناممکن.

۲۵ آبان نمایش پیروزی خون بر شمشیر بود که بر بالای دستان مردم دیار عشق و دل‌دادگی تجلی پیدا کرد و چشمان ستارگان آسمان از دیدن آن همه نور کم‌سو شد. آری آن همه نقش و نگار نصف‌جهان با رؤیت ۳۷۰ شکفته گل، رنگ باخت و به یک‌باره سیاه‌پوش شد.

به راستی بدرقه قافله‌ای با شکوه ۳۷۰ فتاده در خون، مثالی است که مانند آن را امام شهدا (ره) فرمود در هیچ کجای دنیا دست‌یافتنی نیست و همین شهید داده‌ها و داغدیده‌ها را ادامه دهنده خدمت به اسلام دانست، اما قافله بهشت گویی انتها نداشت و تنها چهار روز بعد پیکر ۲۵۰ مسافر بهشت، این قافله را تکمیل کرد و شکوهش به خیابان‌های اصفهان چهره رستاخیز داد و منزل به منزل معاد را گوشزد می‌کرد و شفاعت را به تَشییع‌کنندگان هدیه می‌داد.

پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هم چون روایت امام خمینی (ره) آذین قافله بهشت بود و به شناسنامه اصفهان مهر ایثار و دل‌دادگی زد و به اعزام به جبهه‌ها در روز تشییع اشاره کرد.

آری دویرج و چیخواب هم با آن همه امواجش نتوانست سد راه سلحشوران ایران زمین شود و زیر پای سربازان امام خمینی (ره) تحقیر شد و نه تنها بخشی از ایران اسلامی به پهنای ۵۵۰ کیلومتر مربع از زیر چکمه‌های دشمن آزاد که بلکه بیش از ۲۵۰ کیلومتر از سرزمین دشمن هم تصرف شد و این نخستین عملیات برون‌مرزی بود که جهان به تماشای آن نشست و توهم گرگ بعثی را گوشزد و ماندن اهریمن را در بیشه شیران را به سودایی خام تعبیر کرد.

این سلسله جبال‌حمرین بود که شاهد رزم دلیران ایران زمین در عین خوش، دهلران و فکه بود و باز هم این حمرین بود که پژواک فریادهای کاظمی، خرازی را در خود به یادگار حفظ کرد تا گوش دل آیندگان را با طنین آن فرمان‌ها تسخیر کند.

محورهای سه‌گانه چم‌سری، ربوط و چم‌هندی هر کدام میدانی برای نمایش رزم یگان‌های لشکر سرافراز امام حسین (ع) در مقابل ارتش متجاوز عراق بود که با توجه به طغیان رودهای دویرج و چیخواب در دو محورهای چم‌هندی و ربوط عملیات محرم را که با رمز (یا زینب) و (لا حول ولا قوه الا بالله) زینت شده بود و دشمن غدار را تا آن سوی مرزها هزیمت و جشن پیروزی را در خاک دشمن برپا کرد.»

کد خبر 619673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.