قهرمان جام‌جهانی ۴۲ میلیون‌دلار دریافت می‌کند/ تیمی دست‌خالی از قطر برنمی‌گردد

رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برای تمامی ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها پاداش خواهد داشت و تیم قهرمان نیز ۴۲ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بنا بر اعلام فدراسیون بین‌المللی فوتبال، قرار است در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به ازای هر روز حضور بازیکنان در جام، ۱۰ هزار دلار به تیم‌های باشگاهی آنها پرداخت شود. این رقم تا پایان دور گروهی ۱۸۰ هزار دلار می‌شود و با بالاتر رفتن تیم‌ها، رقم یاد شده نیز بیشتر می‌شود.

مبلغ ۱۰ هزار دلاری که از دو هفته قبل از بازی افتتاحیه و تا یک‌روز پس از آخرین بازی تیم‌ها مدنظر گرفته شده است. جایزه فیفا برای قهرمان جام‌جهانی ۴۲ میلیون دلار خواهد بود؛ رقمی بیش از جایزه تعیین‌شده در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه که ۳۸ میلیون دلار بود.

تیم دوم جام جهانی هم ۳۰ میلیون دلار و تیم سوم هم ۲۷ میلیون دلار دریافت خواهند کرد؛ این در حالی است که برای تیم چهارم هم مبلغ ۲۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، تیم‌های پنجم تا هشتم هم به ترتیب ۱۷ میلیون دلار دریافت می‌کنند که در مجموع ۶۸ میلیون دلار مبلغ تعیین شده است. تیم‌های قرار گرفته در جایگاه نهم تا شانزدهم هم به ترتیب ۱۳ میلیون دلار یعنی در مجموع ۱۰۴ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، تیم‌های هفدهم تا سی‌ودوم نیز به ترتیب ۹ میلیون دلار و در مجموع ۱۴۴ میلیون دلار پرداخت خواهد شد.

کد خبر 619666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.