برخی از کالاهای داخلی تعویض برند شده و تحت عنوان کالای خارجی عرضه می‌شود

نایب‌رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان با بیان اینکه رکود کامل بر بازار لوازم‌خانگی اصفهان حاکم است، گفت: به‌دلیل این شرایط، افزایش قیمت دلار تأثیر چندانی بر این بازار نداشته است.

محمدجواد روغنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فقدان توان مالی مردم و تأسیس فروشگاه‌های بزرگ لوازم‌خانگی باعث شده است که واحدهای فروش لوازم‌خانگی خرد در اصفهان با کسادی شدیدی روبه‌رو شوند، به‌طوری‌که اغلب در حال تعطیلی هستند.

وی در ارتباط با تأثیر دلار بر قیمت لوازم‌خانگی داخل خاطرنشان کرد: تأمین بخشی از قطعات و مواد اولیه لوازم‌خانگی داخلی وابسته به خارج از کشور است و براساس نرخ دلار تعیین قیمت می‌شود، ازاین‌رو هر تغییری در نرخ ارز به تغییرات قیمت لوازم‌خانگی ساخت داخل هم منتهی می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا به‌رغم ممنوعیت واردات، لوازم‌خانگی خارجی در بازار موجود است، توضیح داد: مدت‌هاست که به دلیل حمایت از تولیدات داخلی، واردات لوازم خانگی ممنوع است اما بااین‌وجود به دو صورت قاچاق معکوس و قاچاق وارداتی، محصولات خارجی وارد بازار می‌شود.

روغنی تصریح کرد: قاچاق معکوس این‌چنین است که برخی از کالاهای تولید داخل تعویض برند شده و تحت عنوان کالای خارجی عرضه می‌شود.

وی افزود: اما بخشی از کالاهای خارجی موجود در بازار، هم به‌طورقاچاق و غیرقانونی وارد کشور می‌شود که برای ممانعت از این موضوع لازم است از طریق مبادی ورودی اصلی، کنترل کامل انجام گیرد.

نایب‌رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اصفهان خاطرنشان کرد: رکود کامل بر بازار لوازم‌خانگی اصفهان حاکم است و به دلیل این شرایط، افزایش قیمت دلار تأثیر چندانی بر این بازار نداشته است.

کد خبر 619660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.