آماده‌ترین شهرهای جهان برای آینده

توکیو، پایتخت ژاپن، در میان ۲۰۰ شهر جهانی به عنوان آماده‌ترین شهر دنیا برای آینده شناخته شد و پس از آن، هانگژو در چین، هلسینکی پایتخت فنلاند، تالین در استونی و تایپه پایتخت تایوان در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه مطالعات متعددی که طی دوران شیوع بیماری کووید -۱۹ در مورد آسیب‌پذیری شهرها در مقابل این بحران انجام شد، حاکی از آن بود که برنامه‌ریزی بسیاری از مناطق شهری به خوبی انجام نشده است و همین امر، گسترش ویروس کرونا را تشدید کرده است. در این میان، ساکنان شهری نیز خواهان اعمال اقداماتی از سوی برنامه‌ریزان برای بهبود کیفیت شهرها شدند تا کاهش شیوع پاندمی را به دنبال داشته باشد، ضمن این‌که خود آن‌ها نیز تغییراتی را در سبک زندگی به وجود آوردند تا هرچه زودتر از این بحران رهایی بیابند.

پاندمی کرونا اگرچه مدیران را تا حد زیادی از نقص‌های طراحی شهری آگاه کرد، با این حال چالش‌های بسیاری را نیز پیش روی آن‌ها قرار داد و در نهایت، این افراد را به اعمال اقداماتی برای جبران هرچه سریع‌تر و بهتر لطمه‌های ناشی از بیماری بر مناطق سوق داد. در واقع، کرونا به افزایش آمادگی شهرها برای مقابله با بحران‌های مشابه پیش‌بینی نشده در آینده کمک زیادی کرد و ایجاد مناطقی هوشمندتر، فراگیرتر، پایدارتر، موفق‌تر و تاب‌آورتر منجر شد که بدون شک نیازهای ساکنان در آن‌ها، بیش از گذشته برآورده می‌شود.

شهرهایی که برای چالش آماده‌ترین نقاط دنیا داوطلب شده بودند، به ارائه اطلاعاتی کامل در مورد ویژگی‌های مناطق خود پرداختند، ضمن این‌که داده‌هایی نیز از منابع ثانویه برای ارزیابی آن‌ها جمع‌آوری شد. در این راستا، پیشرفت هر شهر در زمینه‌های مختلف نظیر تحولات دیجیتالی، تصمیم‌گیری‌های داده‌محور، میزان شفافیت و اعتمادسازی، جذب استعدادها و نرخ مشارکت شهروندی در فرآیندهای شهری که توسط خود نمایندگان شهرها ارائه می‌شد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در نهایت، شهرهایی به عنوان آماده‌ترین شهرهای دنیا در آینده معرفی شد که ضرورتاً با لیست هوشمندترین شهرهای جهان همخوانی نداشت. این شهرها از پنج ویژگی مشترک برخوردار بود که به برتری آن‌ها نسبت به سایر شهرهای جهان منجر شد؛ آماده‌ترین شهرهای جهان برای آینده از اطلاعات شهری بیشترین بهره را برای تصمیم‌گیری‌ها می‌برند، دارای اکوسیستم‌های گسترده‌تری از شرکا هستند در اعتمادسازی میان خود و شهروندان موفق عمل می‌کنند، به خوبی به حفظ اطلاعات و حریم خصوصی شهرها و شهروندان می‌پردازند و سرمایه‌های کلانی را صرف تکنولوژی می‌کنند.

آماده‌ترین شهرهای جهان برای آینده

کد خبر 619636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.