نیاز به گروه‌های خونی O مثبت و A منفی در اصفهان/ آمار اهدای خون کاهش یافته است

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان از نیاز به اهدای خون گروه‌های O مثبت و A منفی خبر داد.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ذخیره خون استان اصفهان در حال حاضر برابر با پنج روز است؛ در صورتی که ذخیره خون مناسب شش روز و حالت ایده‌آل ذخیره خون ۱۰ روز است.

وی با بیان اینکه مراجعه به سازمان انتقال خون با توجه به شرایط آب‌وهوایی و افزایش بیماری‌های ویروسی کاهش یافته است، افزود: درحال‌حاضر نیازمند افزایش در تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی O مثبت و A منفی هستیم.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: با افزایش عمل‌های جراحی و افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها مواجه هستیم و با توجه به نیاز مستمر بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، شهروندان اهدای خون را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه هر واحد خون اهدایی تبدیل به سه فرآورده می‌شود و حداقل نیاز به خون و فرآورده‌های خونی سه بیمار را پاسخ می‌دهد، ادامه داد: اهدای خون باید به صورت مستمر انجام شود، مردان چهار بار و زنانه و سه بار در سال می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

آرامش خاطرنشان کرد: در مراکز اهدای خون همه پروتکل‌های بهداشتی با حفظ فواصل اجتماعی و تکریم ارباب‌رجوع رعایت می‌شود و به‌منظور کاهش زمان انتظار، اهداکنندگان می‌توانند از طریق سامانه nobatdehi.ibto.ir ثبت‌نام و سپس به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

کد خبر 619537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.