طراحی غیراصولی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی/حذف نمک از عملیات برف‌روبی امکان‌پذیر نیست

شهردار زنجان گفت: شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در بسیاری از شهرک‌های اقماری غیراصولی بوده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر ظهر امروز_ سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مطالعات اولیه حمل‌ونقل و ترافیک سال آینده انجام می‌شود، اظهار کرد: عملیات فیزیکی روان‌سازی ترافیک در سال جاری آغاز شده است و اصلاح خطوط اتوبوسرانی نیز در همین راستا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه‌های محلی برای محصولات کشاورزی در دستور کار شهرداری و جهاد کشاورزی قرار دارد، افزود: بیشتر شهرک‌های اقماری بازارچه محلی ندارند، در راستای حل این مشکل مذاکراتی با جهاد کشاورزی انجام شده است.

شهردار زنجان به توسعه تفرجگاه‌ها در نقاط مختلف شهر اشاره و خاطرنشان کرد: بازگشایی سه محور طی سال آینده انجام خواهد شد و در مراحل آخر کار کارشناسی است، تملکات این طرح تا پایان سال جاری در کمیسیون ماده ۵ تصویب و عملیات بازگشایی سال آینده آغاز خواهد شد.

فیروزفر اصلاح انهار شهر را از مشکلات مهم مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در بسیاری از شهرک‌های اقماری غیراصولی بوده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی گفت: همزمان با آغاز بارندگی در ۵۵ نقطه، رفع آب‌گرفتگی انجام شد و در حال حاضر تلاش برای رفع مشکل آب‌گرفتگی میدان انقلاب آغاز شده است و تا دو هفته آینده تکمیل خواهد شد.

شهردار زنجان از ایجاد فرهنگسرا و طراحی سایت شهرداری طی سال آینده در باغ موسوم به پارک هاشمی‌نژاد خبر داد و گفت: اجرای پروژه مجتمع تجاری خدماتی و بازارچه میوه و تره‌بار شهرک گلشهر کاظمیه شش سال است که معطل مانده و به شهرداری خسارت وارد کرده است.

فیروزفر ادامه داد: طبق توافقی که با پیمانکار پروژه انجام شده است، پروژه از بلاتکلیفی خارج و قدرالسهم شهرداری ۴۲ درصد تعیین شده است.

وی از خرید سه دستگاه نمک‌پاش با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و تاکید کرد: جاروی مکانیزه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و کارخانه محلول یخ‌زدا احداث می‌شود.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه در شهری همانند زنجان حذف نمک از گردونه وسایل برف‌روبی امکان‌پذیر نیست، افزود: محلول یخ‌زدا همزمان با آغاز بارندگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما نمک‌پاشی بعد از آغاز بارندگی‌ها و یخ‌بندان انجام می‌شود.

کد خبر 619513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.