مدیریت یکپارچه خواهرخوانده‌های شهر یزد برای ارائه دستاوردها

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی یزد با اشاره به دستاوردهای خواهرخوانده‌های این شهر گفت: مدیریت یکپارچه خواهرخوانده‌های شهر یزد جهت ارائه دستاوردهای علمی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برای شهروندان یزدی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه_ در نشست جمعی از فعالان گردشگری یزد، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ موضوع خواهرخوانده‌ها در یزد آغاز شد و ابتدا با شهر یاسبرین کشور مجارستان خواهرخواندگی صورت گرفت. در دوران شیوع کرونا ارتباط حضوری با خواهرخواندها امکان‌پذیر نبود و به‌صورت مجازی ارتباط برقرار می‌شد، هم‌اکنون یزد با هشت شهر دنیا رابطه خواهرخواندگی دارد و حدود ۱۰ شهر نیز در لیست خواهرخواندگی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بحث خواهرخواندگی و ارتباط با شهرهای مختلف دنیا از وظایف شهرداری‌ها است و معضلی که این سال‌ها وجود داشت، نبود مدیریت یکپارچه خواهرخوانده‌های شهر یزد بود که به همین دلیل در حال حاضر امکان رصد خروجی و دستاوردهای تجاری، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی این ارتباط مهیا نیست.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری، مدیریت یکپارچه در بدنه شهرداری شکل بگیرد و آیین‌نامه‌هایی برای مدیریت تعیین شود و هر ارتباط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و موارد دیگر با شهرهای خواهرخوانده به صورت گزارش به شورای اسلامی شهر اعلام شود.

وی در خصوص بحث تبادلات فرهنگی و جشنواره‌های مختلف بین خواهرخوانده‌ها، گفت: در قالب این جشنواره‌ها تبادل فرهنگی صورت می‌گیرد و درصدد هستیم با تهیه تقویم، جشنواره‌هایی بین خواهرخوانده‌ها و شهر یزد برگزار شود که هدف از برگزاری آن افزایش حضور گردشگر در شهر یزد است.

حقیرالسادات در خصوص آغاز رویداد گردشگری شهری، افزود: این رویداد برای ارائه نیازهای فناوری گردشگری شهری یزد از بیست‌ودوم آبان‌ماه افتتاح و در جلسه شورای توسعه گردشگری استان با حضور استاندار و فعالان گردشگری رونمایی شد.

وی ادامه داد: گزارش کاملی در خصوص شش محور اصلی رویداد و ۱۱ نیاز فناورانه آن با توجه به مصاحبه از مدیران مختلف شهرداری ارائه شد، دفترچه این رویداد در قالب شناسنامه نیازها تهیه شد و به صورت فایل در اختیار مخاطبان قرار گرفت، مخاطبان از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان تا سی‌ام آذرماه فرصت دارند طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

به گزارش ایمنا، این رویداد در سطح ملی و برای نخستین‌بار در کشور برگزار می‌شود و توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد بسیار پررنگ است.

کد خبر 619511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.