مدیران شهرداری بر وظایف خود مسلط باشند

شهردار شهرکرد گفت: هر سازمان علاوه‌بر مستقل بودن باید برنامه داشته باشد، برنامه‌ها را به صورت منسجم پیگیری کند و جوابگوی درآمد و هزینه‌ها در زمینه‌های مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه _ در نخستین جلسه شورای مدیران شهرداری با بیان اینکه شهرداری در جبهه مقدم به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: پاسخگو نبودن ارباب رجوع و بلاتکلیفی موجب نارضایتی شهروندان می‌شود؛ بنابراین پاسخگویی به موقع، قانونی و تکریم ارباب‌رجوع در اولویت کار مدیران شهرداری قرار دارد.

وی افزود: تمام مدیران شهرداری و سازمان‌ها باید بر وظایف خود مسلط باشند و از موازی‌کاری و هم‌پوشانی در انجام کارها جلوگیری کنند تا بازدهی حداکثری داشته باشیم.

شهردار شهرکرد با اشاره به ایجاد نظم و انضباط در ساختار اداری، خاطرنشان کرد: تمام کارکنان در وصول مطالبات و درآمدهای شهرداری سهیم هستند و باید مسائل مربوط به درآمد را مدنظر قرار دهند.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: هر سازمان علاوه‌بر مستقل بودن باید برنامه داشته باشد، برنامه‌ها را به صورت منسجم پیگیری کند و جوابگوی درآمد و هزینه‌های خود در زمینه‌های مختلف باشد.

واحدیان تاکید کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ باید به صورت شفاف برای هر قسمت مشخص شود و لازم است هر سازمان اقتدار و قدرت اجرایی در این زمینه داشته باشد، چنانچه مناطق و سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف دارای استقلال باشند و به صورت مطلوب دیده شوند، بودجه به صورت عادلانه و شفاف بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان‌ها بازوان اجرایی شهرداری هستند و مدیران ستاد باید سیاست‌گذار برنامه‌های کلان شهری باشند.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: هنگامی که طرحی آغاز می‌شود، باید تمام نیازهای پروژه دیده و تکمیل شود تا شیرینی و لذت تکمیل و افتتاح آن طرح هم برای شهروندان و هم برای شهرداری به وجود بیاید.

واحدیان با بیان اینکه تمام موارد نگهداری در سازمان‌ها انجام و مباحث توسعه‌ای و سیاست‌گذاری در ستاد مرکزی انجام شده است، گفت: با توجه به تجربه‌ها و تخصصی که در مجموعه شهرداری و سازمان‌ها وجود دارد، همفکری و همراهی در نگهداشت، توسعه و عمران شهری امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: آمار و اطلاعات در حوزه‌های مختلف شهر به‌روز و برای آموزش و برنامه‌ریزی در حوزه مباحث فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: انجام اقدامات عمرانی در راستای توسعه هرچه بیشتر ساختار شهر ضرورت دارد، اما با انجام اقدامات کوچک و زیباسازی شهر می‌توان رضایت عمومی را به دست آورد.

واحدیان افزود: تمام مدیران سازمان‌ها و مناطق باید با اطلاعات کامل و اولویت‌بندی در جلسات بودجه حضور پیدا کنند و برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که عید نوروز متفاوتی از نظر زیباسازی شهری در تمام حوزه‌ها داشته باشیم و شهروندان تغییرات را احساس کنند.

کد خبر 619506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.