قانون جدید نیویورک برای دوچرخه‌های برقی

شورای شهر نیویورک از تصویب قانونی جدید برای بهبود ایمنی دوچرخه‌های برقی و باتری‌های لیتیوم‌یونی در برابر آتش‌سوزی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نیویورک پس از دریافت گزارش ۲۰۰ آتش‌سوزی باتری‌های لیتیوم‌یونی که تنها در سال جاری جان شش نفر را گرفت و بیش از ۱۳۰ نفر را مجروح کرد، قانون جدیدی را در مورد ایمنی دوچرخه‌های برقی و باتری‌های لیتیوم‌یونی در برابر آتش‌سوزی ارائه کرد که خطرات موجود را از بین می‌برد و فروش باتری‌های ذخیره‌سازی خاصی را متوقف می‌کند.

شورا اعلام کرد که قانون جدید مراکز آتش‌نشانی نیویورک را به ایجاد یک کمپین اطلاعاتی برای آموزش مردم در مورد خطرات آتش‌سوزی، ترویج اقدامات ایمنی برای به‌حداقل‌رساندن خطر آتش‌سوزی مرتبط با وسایل حرکتی برقی و ارائه اطلاعات ایمنی به کارگران تحویل‌دهنده این وسایل به مشتریان در مورد نحوه مراقبت صحیح از دوچرخه‌های برقی ملزم می‌کند.

شورا تصریح کرد که این قانون شامل ممنوعیت فروش و مونتاژ باتری‌های لیتیوم‌یونی دست دوم نیز می‌شود و نظارت بر فروش باتری‌های ذخیره‌سازی نو را در دستور کار این نهاد قرار می‌دهد. این امر باعث می‌شود که فروش این باتری‌ها مستلزم تأیید یک آزمایشگاه معتبر باشد که از پیش سوابق درخشانی در زمینه‌های مرتبط از جمله آزمایش موفق باتری‌های مورد نظر داشته باشد.

شورای شهر نیویورک همچنین خاطرنشان کرد که قصد دارد از دولت فدرال بخواهد در امور فروش این باتری‌ها در خارج از کشور نیز مداخله داشته باشد تا خطرات احتمالی آتش‌سوزی دوچرخه‌های برقی را به‌حداقل میزان ممکن و حتی به صفر برساند.

قانون جدید نیویورک برای دوچرخه‌های برقی

شورا در مشورت با مراکز آتش‌نشانی شهر از دارندگان دوچرخه‌های برقی درخواست کرد که از پارک دوچرخه‌های خود در نزدیکی درها و پنجره‌هایی که راه‌های خروجی را مسدود می‌کنند، به‌طور جدی خودداری کنند، دوچرخه‌های خود را هنگام شارژ در طول شب به حال خود رها نکنند، تنها از دوچرخه‌هایی استفاده کنند که توسط آزمایشگاه‌های تست واجد شرایط تأیید لازم را دریافت کرده است، از شارژ کردن باتری دوچرخه‌های خود در نزدیکی مبل‌ها، رخت‌خواب و هرگونه وسیله قابل اشتعال بپرهیزند، فقط از سیم‌های برق و باتری‌هایی استفاده کنند که به‌طور خاص برای این دستگاه‌ها طراحی و ساخته شده است و باتری‌های لیتیوم‌یونی را در دمای اتاق و به دور از هرگونه وسیله قابل اشتعال نگهداری کنند.

کد خبر 619444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.