آیا واکسن کرونا از مادر و نوزاد محافظت می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن کرونا در دوران بارداری سطح بالاتری از آنتی‌بادی را برای مادر و نوزاد، نسبت به ابتلا به کووید-۱۹ ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیا و دانشگاه پنسیلوانیا، به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا بر مادر و نوزاد در دوران بارداری، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های بیمارانی که بین ۹ آگوست ۲۰۲۰ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ در بیمارستان پنسیلوانیا زایمان کرده بودند، را مورد ارزیابی قرار دادند.

در این پژوهش، سرم خون بند ناف ۵۸۵ زن باردار که دارای آنتی‌بادی کووید بودند مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این میان، ۱۶۹ بیمار واکسینه شده بودند و به کووید -۱۹ مبتلا نشده بودند، در حالی که ۴۰۸ بیمار به کووید -۱۹ مبتلا شده بودند اما واکسینه نشده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۹۵ درصد نوزادان، آنتی‌بادی در خون بند ناف خود داشتند. سطح آنتی‌بادی در نوزادان تازه متولد شده در گروه واکسینه شده ۱۰ برابر بیشتر از گروه مبتلا به کووید -۱۹ بود.

به گفته محققان، واکسیناسیون کووید -۱۹ نه تنها محافظت قوی برای مادران در دوران بارداری ایجاد می‌کند، بلکه غلظت آنتی‌بادی‌های بالاتری نسبت به عفونت کووید -۱۹ برای نوزادان نیز فراهم می‌کند. با توجه به اینکه بارداری یک عامل خطر برای کووید شدید است، این مطالعه نشان می‌دهد که افراد باردار باید برای محافظت از خود و نوزادان خود واکسینه شوند.

کد خبر 619383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.