شورای حقوق بشر سازمان ملل جلسه ویژه درباره ایران برگزار می‌کند

همزمان با تداوم حمایت غرب از اغتشاشات، شورای حقوق بشر سازمان ملل از برگزاری جلسه ویژه درخصوص ایران در ۲۴ نوامبر برابر با سوم آذرماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، در حالی که مواضع ضد ایرانی غرب به بهانه اغتشاشات و همچنین ادعای حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه تشدید شده است، شورای حقوق بشر از برگزاری نشست ویژه درباره ایران خبر داد و امروز _دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه_ اعلام کرد: این نهاد با توجه به درخواست ارائه شده توسط آلمان و ایسلند و حمایت کافی از این درخواست، شورا یک نشست ویژه درباره اوضاع در ایران برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نهاد حقوق بشری سازمان ملل به دلیل حمایت یک سوم از ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر از درخواست آلمان و ایسلند برای برگزاری نشست ویژه درباره ایران، در تاریخ ۲۴ نوامبر (سوم آذر ماه) این نشست را برگزار می‌کند.

اعلام برگزاری این نشست ویژه در حالی صورت گرفته که حمایت‌های آمریکا و متحدانش از اغتشاشگران در ایران همچنان ادامه دارد.

درخواست آلمان از شورای حقوق بشر برای برگزاری نشست ویژه در شرایطی انجام گرفته که مقام‌های مختلف برلین طی هفته‌های اخیر بارها ضمن اتخاذ مواضع مداخله‌جویانه در حمایت از اغتشاشگران، ایران را به تشدید تحریم‌ها تهدید کرده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه درباره درخواست برخی از کشورها برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر علیه ایران و استقبال آمریکا از پیشنهاد آلمان و ایسلند در این زمینه، اظهار کرد: استفاده ابزاری از حقوق بشر برای اعمال فشار به کشورها را رد می‌کنیم. موضوع حقوق بشر موضوع مقدسی است و جای تاسف دارد که برخی از کشورها با ادعای طرفداری از حقوق بشر از این موضوع به عنوان ابزاری برای فشار به ایران استفاده می‌کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با دبیرکل سازمان ملل درباره ضمن مردود خواندن تلاش‌ها برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران، نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی این شورا بر همکاری‌های ایران با غرب هشدار داد.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار دوگانه برخی دول غربی، تلاش آنها برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران را اقدامی مردود خواند و خاطرنشان کرد: نشست شورای حقوق بشر برای دولت‌هایی که مروج خشونت و ترور هستند، باید تشکیل شود و نه در مورد جمهوری اسلامی ایران که مدافع واقعی حقوق بشر است و در اغتشاشات اخیر نیز عمیقاً خویشتنداری به خرج داده است.

منبع: فارس

کد خبر 619382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.