رانندگی تهاجمی در معابر لغزنده باعث افزایش ضریب تصادفات می‌شود

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از عواملی که موجب افزایش ضریب تصادفات به‌ویژه واژگونی خودروها می‌شود، رانندگی تهاجمی در معابر لغزنده در اثر بارندگی باران است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پایبندی به اصول رانندگی تدافعی و پرهیز از رانندگی تهاجمی، یکی از راه‌های کاهش سوانح و تصادفات رانندگی در کشور است، اظهار کرد: رانندگی تهاجمی همیشه خطرناک است، اما این گونه رانندگی در شرایط بارندگی خطرات بیشتری دارد و به دلیل لغزنده بودن معابر باعث افزایش ضریب تصادفات به ویژه واژگونی خودروها می‌شود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینکه رانندگان وسایل نقلیه باید هنگام بارندگی، مه و کولاک از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که برحسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد، بکاهند و با سرعت مطمئن حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رانندگی تدافعی یعنی پیوسته خیال کنیم خطری در کمین است؛ تمام جوانب پیشگیرانه و منطقی در برابر بروز سوانح و تصادفات رانندگی چه از جانب خودمان چه از جانب دیگران از اصول رانندگی تدافعی است.

وی اضافه کرد: سرعت مطمئنه در بسیاری از مواقع با توجه به شرایط می‌تواند کمتر از سرعت مجاز و حتی به یک کیلومتر بر ساعت نیز برسد، رانندگان در شرایط بارانی به ویژه در بارندگی‌ها اولیه بسیار هوشیار باشند، رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی، توجه کامل به جلو حین رانندگی از ویژگی‌های رانندگی تدافعی است که باید رانندگان در تمام زمان‌ها و مکان‌ها به ویژه در شرایط بارندگی رعایت شود.

کد خبر 619360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.