رشد ۳۰ درصدی درآمدهای شهرداری از محل جایگاه‌های CNG

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: ارتقای بهره‌وری و کسب درآمد برای شهر از طریق ظرفیت‌های در اختیار شهرداری یکی از محورهای شاخص مدنظر معاونت اقتصادی است و براساس این رویکرد، موفق‌ شده‌ایم درآمدهای شهرداری از محل جایگاه‌های CNG را ۳۰ درصد افزایش بدهیم.

محمود عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بیان اینکه جایگاه سوخت CNG از اوایل دهه ۸۰ وارد سبد سوخت حمل‌ونقل کشور شده است، اظهار کرد: این صنعت طی مدت ۱۰ ساله و تا ابتدای دهه ۹۰ به پیشرفت و جایگاه خوبی رسید، سوختی که به دلیل قیمت ارزان‌تر نسبت به بنزین با استقبال خوبی از سوی هموطنان همراه شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها به عنوان نهادی خدمات‌رسان مسئول پاسخگویی به نیازهای شهروندان هستند، افزود: برمبنای این رویکرد، از سال ۹۷ معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد به صورت مشارکتی و با نقش‌آفرینی به طور مستقیم به این عرصه ورود کرده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد با بیان اینکه ثمره این مشارکت و ایفای نقش، احداث و جانمایی ۳۱ جایگاه سوخت CNG در سطح شهر مشهد بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های معاونت اقتصادی طی یک سال اخیر، افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت CNG بوده است، چراکه ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را یکی از مأموریت‌های جدی خود می‌داند.

عیدی تصریح کرد: جانمایی و احداث این جایگاه‌ها، به دلیل مسائل ایمنی، تابع ضوابط و شرایط خاص و سختگیرانه است، اما معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری موفق شده است طی یک سال اخیر دو جایگاه در موقعیت‌های مکانی بسیار مهم و پرتردد احداث کند، جایگاه‌هایی که یکی از آنها در ابتدای محور خروجی مشهد به سمت نیشابور و دیگری در بلوار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای شاخص فعالیتی معاونت اقتصادی، ارتقای بهره‌وری و کسب درآمد برای شهر از طریق ظرفیت‌های در اختیار شهرداری است، تاکید کرد: تاکنون گام‌های سازنده‌ای در این خصوص برداشته شده و یکی از مصادیق عینی‌بخشی به این رویکرد، جایگاه‌های CNG است، جایگاه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال درآمد داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد با بیان اینکه طبق آمار، روزانه به طور متوسط ۳۸ هزار خودرو از خدمات جایگاه‌های CNG متعلق به شهرداری مشهد مقدس استفاده می‌کنند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، درآمد شهرداری مشهد از این جایگاه‌ها به ۱۱۰ میلیارد ریال رسیده است که رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد؛ طبق پیش‌بینی‌ها، درآمد امسال شهرداری تا پایان سال جاری به ۱۶۸ میلیارد ریال خواهد رسید.

کد خبر 619329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.