گره‌گشایی از مشکلات کرج با ابلاغ طرح جدید تفصیلی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ابلاغ طرح جدید تفصیلی کرج نقش اساسی در گشایش گره‌های بازسازی بافت‌های فرسوده شهری، خدمات شهری، توسعه معابر و روان‌سازی ترافیک، توسعه مراکز تجاری، رونق ساخت‌وسازها و تعادل‌بخشی به قیمت مسکن در این شهر خواهد داشت.

مریم قهرمانی‌صارم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طرح جدید تفصیلی شهر کرج توسط مسئولان فرادستی پس از ۱۰ سال ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: زمان ۱۰ ساله طرح تفصیلی شهر کرج سال گذشته پایان یافت و وارد سال یازدهم شد، لذا انتظار می‌رود مسئولان کشوری در ابلاغ این طرح تسریع کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج، تصریح کرد: ابلاغ طرح جدید تفصیلی کرج نقش اساسی در گشایش گره‌های بازسازی بافت‌های فرسوده شهری، خدمات شهری، توسعه معابر و روان‌سازی ترافیک، توسعه مراکز تجاری، رونق ساخت‌وسازها و تعادل‌بخشی به قیمت مسکن در این شهر خواهد داشت.

قهرمانی تاکید کرد: تاکنون بخشی از معابر کرج اصلاح و بافت مسکونی اطراف آنها تکمیل شده است اما در بخش تجاری همچنان گره‌های پیچیده وجود دارد؛ ابلاغ نشدن طرح تفصیلی سبب شده است تا بسیاری از درخواست‌های شهروندان در خصوص نیازهای تجاری و فعالیت‌های دیگر در پیچ‌وخم اداری زمان‌بر شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در حالی که در شهرهایی دارای طرح تفصیلی جدید، تراکم ساخت‌وساز ۶۵ مترمربع تعریف شده است، تراکم کرج همچنان ۶۲ متر مربع است که افزایش میزان تخلفات را در پی دارد.

وی ادامه داد: با ابلاغ طرح تفصیلی جدید شهروندان رغبت بیشتری برای ساماندهی ساخت‌وسازها به ویژه در بافت‌های فرسوده پیدا می‌کنند و زمان صدور پروانه و خدمات اداری کاهش می‌یابد.

به گفته قهرمانی، رونق بازار ساخت‌وساز در واقع وضعیت ۸۰ تا ۱۰۰ نوع شغل را فراهم می‌کند اما با مسکوت ماندن صنعت ساختمان نیز به همین میزان شغل دچار رکود خواهند شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه رکود ساخت‌وساز افزون بر بیکاری بسیاری از مشاغل، قیمت خرید و اجاره مسکن را نیز افزایش می‌دهد، افزود: وقتی عرضه و تقاضا به حد تعادل برسد قیمت مسکن هم متعادل می‌شود و زمینه خرید مسکن برای مردم نیز بهتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: مغایرت‌های طرح تفصیلی کنونی سبب شده است تا در شروع فعالیت ساخت‌وساز، شهروندان با موانع اداری مواجه شوند که در این زمینه پرونده‌های تخلف برای سازندگان تشکیل و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شود.

قهرمانی‌صارم خاطرنشان کرد: برخی در کمیسیون ماده ۱۰۰ ندانسته حکم تخریب بنا را در این کمیسیون صادر می‌کنند اما نمی‌دانند که عرف ساخت‌وساز در محل شکل خواهد گرفت و در اینجا چالش جدیدی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 619296

برچسب‌ها