کی‌روش: حذف چند بازیکن برایم دشوار بود/هواداران ایران در قلب ما هستند+فیلم

سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران گفت: کنار گذاشتن چند بازیکن از لیست‌ نهایی برایم دشوار بود اما نفرات فعلی تعادل خوبی در تیم ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از سفر به قطر، صبح امروز _بیست‌وسوم آبان‌ماه_ در کمپ تیم‌ملی با حضور ۲۵ بازیکن حاضر در لیست نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد.

مشروح صحبت‌های کی‌روش را مرور می‌کنیم:

کی‌روش صحبت‌های خود را این‌طور آغاز کرد: در درجه اول اجازه بدهید از تک‌تک شما بابت لغو کنفرانس خبری دیروز، عذرخواهی کنم؛ قرار بود کنفرانس مطبوعاتی داشته باشیم و لیست خود را اعلام کنیم، اما مجبور شدم کنفرانس را لغو کنم.

سرمربی تیم ملی در ادامه به لیست اعلام شده اشاره کرد و گفت: بعد از آخرین مشاهداتمان مخصوصاً از کشور ترکیه، لیست ۲۵ نفره را اعلام کردیم. همان‌طورکه مشاهده کردید، تصمیم گرفتیم چهار دروازه‌بان به جام جهانی ببریم، نه تنها آن‌ها استحقاق حضور در جام جهانی را دارند، بلکه می‌توانند آنجا در تمرینات به کار ما بیایند. هشت مدافع، هفت هافبک و ۶ مهاجم هم انتخاب کردیم. اعتقاد شخصی من این است که این بازیکنان درحال‌حاضر تعادل بهتری از بُعد گروهی در تیم ایجاد می‌کنند.

کی‌روش با اشاره به خط زدن برخی نفرات از فهرست تیم ملی بیان کرد: مطمئناً اگر از بُعد شخصی نگاه کنیم، کار بسیار دشواری برای من بود که چند نفر از بازیکنان را از لیست کنار بگذارم، این برای یک سرمربی همیشه تصمیم سختی است، به خاطر اینکه سایر بازیکنان هم استحقاق حضور در تیم ملی را داشتند ولی وقتی می‌خواهید بهترین تصمیمات را برای تیم بگیرید، باید بتوانید تعادل را حفظ کنید و راهکارهای عمیقی را در تیم داشته باشید.

وی درخصوص اتفاقات دیروز و علت غیبت در تمرین و نشست خبری گفت: نه‌نه! شرایط را پنهان نکردم. مطمئناً یک سری مسائل و مشکلات هست اما وظیفه ما این است که مشکلات را حل کنیم. همیشه تلاش می‌کنم بجنگم و مشکلات را حل کنم. شما من را می‌شناسید، همیشه علاقه دارم بهترین راهکاری را برای تیم انتخاب کنم. همه تصمیماتی که گرفتم، بر این اساس بوده که منافع تیم بالاتر از بازیکن، مربی و همه باشد. تلاش کردم همیشه تیم را در نقطه بالاتری قرار بدهم.

کی‌روش با اشاره به موضوع سردار آزمون و حواشی روز گذشته تصریح کرد: گفته شده برای خط زدن آزمون، فشار وجود داشته و می‌گفتند لغو نشست خبری به همین دلیل بوده است. همیشه دور و بر ما این شایعات وجود دارد؛ سردار به همراه یکی از مربیان بدنساز ما دیروز وارد قطر شده و این نشان می‌دهد که شایعات درست نیست. با هوادارانی که در قلبمان هستند، بیشترین تلاش را خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی در ادامه به مصدومیت امید ابراهیمی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم که بعد از مصدومیت ابراهیمی، دیگر مصدوم نداشته باشیم و همین‌طور باید از مصدومیت جلوگیری کنیم؛ ولی تصمیم من برای انتخاب لیست، از بعد شخصی نبود و از بُعد تعادل تیم بود.

کی‌روش ادامه داد: امروز تهران و ایران را ترک می‌کنیم، کاری را که فکر می‌کردیم مقدور است انجام دادیم؛ مطمئناً همه این را می‌دانند که این آمادگی صحیح نبود اما این هم جزوی از برنامه اسا و با توجه به مسائل پس از کووید، با این مسائل روبه‌رو شدیم. طبق محدودیت‌ها، بهترین تلاش خود را کردیم؛ ولی قسمتی از این آماده‌سازی را مدیون باشگاه‌ها هستیم و از آن‌ها و سرمربیان و مدیرانشان تشکر می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی در بخش دیگری از حرف‌هایش ادامه داد: امروز اینجا هستیم و آخرین جلسه تمرینی را انجام می‌دهیم. تیم ایران از الان کارش را شروع کرده و از دیروز وارد قطر شده، برخی مربیان و بازیکنان از دیروز به قطر رسیدند و همه چیز در حال پیشروی است.

کی‌روش صحبت‌های خود را این‌طور به پایان برد: مطلب مهم این است که ما افراد حرفه‌ای در فوتبال هستیم. همیشه چارچوب انگیزشی که سعی کردم پیاده کنم این بوده که ما در فوتبال حرفه‌ای فوتبال هستیم. همانند صنایع مختلف، دندان‌پزشکان، افراد صنعتگر و… ما سازنده خوشحالی و افتخار و غرور هستیم و تمام تلاشی که می‌کنیم این است که به بهترین‌ها متعهد باشیم، با یک روحیه جنگجویانه و با یک روحیه بُرد، بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم موفقیت را برای فوتبال ایران کسب کنیم، گفت: نمی‌خواهم کسی شکی درباره این اصل بنیادین فوتبال داشته باشد؛ وظیفه ما این است که داخل زمین یک الگو باشیم، یک تیم متحد، تیمی که اتحاد و هماهنگی را همیشه نشان می‌دهد. ما برای هواداران و فوتبال بازی می‌کنیم و به عنوان سازندگان غرور، شادی و افتخار، مطمئناً برای هواداران فوتبال در ایران بیشترین تلاش را می‌کنیم.

در ادامه صحبت‌های کی‌روش را از لنز دوربین ایمنا تماشا می‌کنید:

کد خبر 619292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.