سیاست‌ها و راهبردهای شورای شهر یزد برای تنظیم بودجه سال آینده شهرداری

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: هر سال قبل از اینکه شهرداری اقدام به تنظیم بودجه کند، باید سیاست‌ها و راهبردهایی که قرار است در بودجه لحاظ شود را از شورا دریافت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدناصر حیدری امروز _دوشنبه بیست‌وسوم آبان‌ماه_ در نشست بودجه شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: سال گذشته سیاست‌هایی به شهرداری ابلاغ شده بود و امسال نیز همان سیاست‌ها ابلاغ شد، زیرا سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی شورای اسلامی شهر چهار ساله شورای اسلامی شهر بود که با توجه به شرایط هرسال فقط بعضی تغییرات جزئی در این سیاست‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سیاست و راهبردها در صحن مطرح و به تصویب رسیده است که امیدواریم شهرداری در زمان تعیین شده بودجه خود را بر اساس سیاست‌های ابلاغی تنظیم و برای بررسی و تصویب به شورا ارسال کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در خصوص سامانه هوشمند «یزد من» (سهیم) گفت: سامانه هوشمند «یزد من» به صورت جدی و کارشناسی از ابتدای دوره ششم مطرح بود، لذا در کمیسیون شهر هوشمند بررسی شد؛ این سامانه زیرساختی برای تمام پل‌های ارتباطی خدمات شهری به شهروندان محسوب می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد نقص و مشکلات در سامانه، نحوه اداره آن مورد بررسی قرار گرفت، بعد از بررسی نظر بر این شد که شرکت جدیدی تأسیس شود با سهام ۴۵ درصدی برای شهرداری مشروط بر اینکه سهام شهرداری صرف نظر از مقدار سهام، به عنوان سهام برتر شناخته شود و سه نفر از اعضای هیئت‌مدیره آن از اعضای شهرداری باشند تا تصمیماتی که در شرکت لحاظ می‌شود به نفع شهروندان باشد.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به ضرورت باز پیرایی پایانه‌ها گفت: بعضی از پایانه‌های مسافربری سطح شهر از جمله پایانه خیابان امام (ره) نیاز به بازپیرایی و بازسازی دارد، بر همین اساس مصوب شد از ردیف اعتبار پایانه BRT، مبلغی برای بهسازی و ساخت پایانه اختصاص داده شود.

کد خبر 619270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.