اصلاح آیین‌نامه اجرایی «اعطای نشان ویژه ایثارگران»

هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی ماده (۶۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران موضوع اعطای نشان ویژه به ایثارگران را اصلاح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر که واجد شرایط دریافت نشان هستند، ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این آئین‌نامه، توسط بنیاد با همکاری ستاد کل احصا و اسامی آن‌ها به کارگروه ارائه می‌شود.

همچنین به‌موجب اصلاح آئین‌نامه یاد شده، «نشان ویژه بردباری» به همسران جانبازان اعطا خواهد شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۱، در اجرای تکلیف قانونی مقرر در ماده (۶۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، آئین‌نامه اجرایی این ماده درخصوص «اعطای نشان ویژه به ایثارگران» را به تصویب رساند.

عناوین نشان‌های ویژه اعطایی عبارت است از: نشان ویژه شاهد (والدین معظم شهدا)، نشان ویژه جانبازان، نشان ویژه آزادگان، نشان ویژه رزمندگان، نشان ویژه صابران (همسران شهدا)، نشان ویژه یادگاران (فرزندان شهدا) و نشان ویژه راهیان (فرزندان، جانبازان و آزادگان) و نشان ویژه بردباری (همسران جانبازان)

همچنین به والدین، همسر و فرزندان مفقودان و اسرا پس از تعیین تکلیف نهایی وضعیت آنان، به پیشنهاد بنیاد، نشان مربوط اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است، نشان‌های موضوع این آئین‌نامه پس از ابلاغ آئین‌نامه به تدریج و براساس اولویت‌های تعیین‌شده از سوی کارگروه مذکور به تمامی مشمولان این آئین‌نامه اعطا خواهد شد.

نشان‌های موضوع آئین‌نامه یاد شده یک اثر ارزشی و نمادین فرهنگی است و قابل واگذاری به غیر نیست.

کد خبر 619268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.