سرانه فضای سبز اراک باید ۵۰ مترمربع افزایش یابد

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر با ۲۶ مترمربع به ازای هر نفر، از میانگین کشوری بالاتر است، اما پراکندگی آن به شکل مطلوبی صورت نگرفته است، گفت: از آنجایی که اراک از جمله شهرهای صنعتی و آلوده کشور محسوب می‌شود، سرانه فضای سبز آن باید به میزان ۵۰ مترمربع افزایش پیدا کند.

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هسته مرکزی شهر اراک از کمترین میزان فضای سبز برخوردار است، چرا که این محدوده پر رفت و آمد است و بیشترین مراکز تجاری شهر را در بر می‌گیرد، به همین علت اقبال شهروندان برای ساخت‌وسازهای مسکونی و تجاری در آن افزایش یافته است، به‌طوری که زمین خالی برای ایجاد فضای سبز در این محدوده وجود ندارد تا شهرداری با تملک آن نسبت به ایجاد فضای سبز اقدام کند.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، راهکاری که در این زمینه در نظر گرفته شده است، تشویق مردم به ایجاد فضای سبز جعبه‌ای در پشت بام‌ها و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی این منطقه و کاشت و نگهداری درخت‌ها در حاشیه خیابان‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: کمبود زمین در حریم و زمین‌هایی که طبق طرح جامع از حریم به محدوده وارد شده است نیز از دیگر مشکلاتی است که در توسعه فضای سبزی با آن مواجه هستیم، در حال حاضر این زمین‌ها در تملک منابع طبیعی است و شهرداری امکان ایجاد و توسعه فضای سبز در این محدوده‌ها را ندارد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر با ۲۶ مترمربع به ازای هر نفر از میانگین کشوری بالاتر است، اما پراکندگی آن به شکل مطلوبی صورت نگرفته است، گفت: از آنجایی که اراک از جمله شهرهای صنعتی و آلوده کشور محسوب می‌شود، سرانه فضای سبز آن باید به میزان ۵۰ مترمربع افزایش پیدا کند.

میرنظامی تاکید کرد: در صدد هستیم با توسعه پارک جنگلی شهید باهنر، توسعه فضای سبز در منطقه دره‌گردو و حفظ و توسعه باغ شهرهای منطقه سنجان و کرهرود فضای سبزی شهر را تا حد امکان گسترش دهیم.

کد خبر 619264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.