رشد ۸ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور گفت: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک کشور طی شش ماه نخست سال جاری، در مجموع پنج میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۷۰ خودرو پذیرش داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عبدالله متولی اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال، مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین یک میلیون و ۳۲ هزار و ۴۰۶ دستگاه خودروی سنگین پذیرش کرد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: طی شش ماه نخست سال جاری یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۲۳۱ خودرو، معادل ۲۲ درصد مجموع خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک، موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشدند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد، دلیل مردودی ۷۷۵ هزار و ۷۱۶ دستگاه معادل ۵۴ درصد، مربوط به بخش ایمنی و بیشترین مردودی‌های ثبت شده به ترتیب مربوط به بخش‌های ظاهری، سیستم ترمزگیری، انحراف محور و کمک‌فنر خودروها بوده است.

متولی گفت: ۴۵۶ هزار و ۵۹۹ دستگاه خودرو در آزمون سنجش گازهای خروجی از اگزوز، واجد شرایط دریافت گواهی فنی نشده‌اند و اطلاعات و نتایج آزمون‌های ثبت شده این دسته از خودروها در سامانه سیمفا نشان‌دهنده تأثیر ۸۵ درصدی معاینه فنی بر بهبود عملکرد خودروهای کشور بوده است.

وی ادامه داد: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک کشور طی شش ماه نخست سال جاری، در مجموع پنج میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۷۰ خودرو پذیرش داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 619260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.