بیت کوین در سراشیبی

بازار امروز مجدد ریزش سنگینی را تجربه کرد؛ با ریزش بیت‌کوین به زیر ۱۶ هزار دلار و افت ۵.۵ درصدی شاهد خروج سنگین سرمایه از این بازار بودیم، ارزش بازار امروز به ۷۲۰ میلیارد دلار رسید و در همین چند هفته پیش بود که ارزش بازار رمزارزها در سطح یک هزار میلیارد دلار قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمزارز ترون افت ۱۶ درصدی را تجربه کرد و سایر رمزارزها نیز وضعیت نامطلوبی را سپری کردند، به نظر می‌رسد این بازار در سطح بین‌المللی نیاز به قانون‌گذاری سریع و مؤثری دارد.

آنتونی اسکاراموچی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اسکای بریج کپیتال (Skybridge Capital)، از سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) خواسته تا که حقیقت را به سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران بگوید و توضیح دهد که دقیقاً چه اتفاقی برای این صرافی ارز دیجیتال ورشکسته رخ داده است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۵ هزار ۹۷۶ دلار

تغییرات: افت ۵.۲۲ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۱۸۴ دلار

تغییرات: افت ۱.۱۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۶۹ دلار و ۷۵ سنت

تغییرات: افت ۵.۱۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۲۷ دلار

تغییرات: افت ۱۰.۴۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۳۱۸ دلار

تغییرات: افت ۷.۴۰ درصدی

سولانا (SOL): ۱۲ دلار و ۶۴ سنت

تغییرات: افت ۱۱.۷۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۱۸ دلار

تغییرات: افت ۸.۸۴ درصدی

پالیگان (Polygon): ۸۶ سنت

تغییرات: افت ۴.۱۴ درصدی

پولکادات (DOT): پنج دلار و ۵۴ سنت

تغییرات: افت ۴.۹۰ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۴۳ دلار

تغییرات: افت ۱۶.۰۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۲ دلار و ۲۰ سنت

تغییرات: افت ۷.۶۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در سراشیبی

حمایت: ۱۴ هزار دلار، خط میانی و کف کانال نزولی

مقاومت: ۱۹ هزار دلار، سقف کانالی نزولی

پیش‌بینی: روز گذشته درخصوص ریزش بیت‌کوین صحبت شد و بازار امروز مجدد تحت تأثیر ریزش شدید این رمزارز دچار افت قیمت شد، پیش‌بینی می‌شود تا سطح ۱۴ هزار دلار روند نزولی ادامه‌دار باشد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

دامیننس بیت کوین: ۴۰.۱۵ درصد

دامیننس اتریوم: ۱۸.۹۴ درصد

بیت کوین در سراشیبی

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ارزش بازار رمزارزها: ۷۲۸ میلیارد ۶۹۴ میلیون دلار

ارزش بازار حوزه دیفای: ۳۳ میلیارد ۲۰۱ میلیون دلار

بیت کوین در سراشیبی

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است و در محدوده ۲۴ واحد باقی مانده است.

بیت کوین در سراشیبی

اخبار بازار رمزارزها

کریپتو دات کام ۴۰۰ میلیون دلار اتریوم را به یک آدرس اشتباهی ارسال کرده است

صرافی ارز دیجیتال کریپتو دات کام (Crypto.com) در اواخر ماه اکتبر (مهر) به اشتباه ۳۲۰,۰۰۰ اتریوم را به یک آدرس کیف پول مرتبط با گیت دات‌آی‌او (Gate.io) ارسال کرد. هرچند که کرپیتو دات از آن زمان سعی کرده دارایی‌های مذکور را بازیابی کند، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، به کاربران خود توصیه کرده که بهتر است از این پلتفرم دوری کنند. کریپتو دات کام در ماه اوت (مرداد) هم اعلام کرده بود که به‌طور تصادفی ۱۰.۵ میلیون دلار استرالیا (بیش از هفت میلیون دلار آمریکا) را به‌جای ۱۰۰ دلار استرالیا منتقل کرده است. نکته جالب توجه این است که این حادثه در ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) رخ داد و تا دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) کسی متوجه آن نشده بود.

قیمت توکن تراست والت به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

داده‌های بازار نشان می‌دهد هم‌زمان با ریزش قیمت بسیاری از ارزهای مطرح، خصوصاً توکن‌های وابسته به صرافی‌های متمرکز، قیمت «TWT»، توکن وابسته به کیف پول مشهور تراست والت، امروز به بالاترین سطح تاریخ خود در ۱.۸ دلار رسیده است. رشد ۳۵ درصدی قیمت توکن تراست والت در ۲۴ ساعت گذشته در حالی رخ داده است که بسیاری از کاربران به خاطر بی‌اعتمادی به پلتفرم‌های متمرکز پس از ورشکستگی FTX، طی چند روز اخیر اقدام به برداشت دارایی‌های خود از صرافی‌ها و انتقال آن به کیف پول‌های شخصی کرده‌اند.

ریزش قیمت توکن‌های وابسته به صرافی Crypto.com و هوبی طی ۲۴ ساعت اخیر

به‌دنبال انتشار اخباری مبنی بر واریز اشتباه ۳۲۰,۰۰۰ واحد اتریوم از صرافی Crypto.com به Gate.io و احتمال استفاده هوبی از وجوه استقراضی برای بیشتر نشان‌دادن ارزش ذخایر خود که البته کمی بعد توسط تیم هوبی رد شد، بهای توکن‌های وابسته به این دو صرافی طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش محسوسی داشته است؛ به‌طوری که کرونوس (CRO) و هوبی توکن (HT) در این مدت به‌ترتیب ریزشی ۱۷.۵ و ۱۳.۸ درصدی را تجربه کرده‌اند.

خالق دوج کوین: هدف از ساخت DOGE تمسخر حماقت‌های فضای ارزهای دیجیتال است

بیلی مارکوس، یکی از سازندگان ارز دیجیتال دوج کوین، به‌تازگی در رشته‌توییتی و در واکنش به بحران صرافی FTX و سقوط بازار ارزهای دیجیتال گفته است: «تمام چرخه‌های صعودی و ریزش‌های قبلی بازار ارزهای دیجیتال درست شبیه به همین چرخه کنونی هستند. این وضعیت باز هم تکرار خواهد شد و مردم طوری رفتار خواهند کرد که انگار اتفاقی دیوانه‌وار و بی‌سابقه رخ داده است. به همین خاطر بود که دوج کوین ساخته شد تا تمسخری برای تمام این حماقت‌ها باشد. اگر بتوانید با این حماقت‌های کنار بیایید و درک کنید که کلیت این فضا چیست، یعنی موضوع را گرفته‌اید.»

صرافی کراکن حساب‌های متعلق به FTX و مدیران آن را مسدود کرد

به‌دنبال اعلام ورشکستگی FTX، صرافی کراکن در توئیتر خود اعلام کرد حساب‌های متعلق به این مجموعه ورشکسته، آلامدا ریسرچ و مدیران آنها را با هدف حمایت از طلبکاران مسدود کرده است. کراکن در توئیت خود همچنین تأکید کرده است که حساب دیگر مشتریان این صرافی تحت‌تأثیر این مسدودسازی قرار نگرفته است.

بایننس و هوبی واریزهای FTT را متوقف کردند

صرافی‌های بایننس و هوبی به‌تازگی واریز توکن صرافی FTX، یعنی FTT را به پلتفرم‌های خود متوقف کرده‌اند. این تعلیق واریز در حالی رخ می‌دهد که مقدار قابل توجهی FTT به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار، خارج از زمان‌بندی آزاد شده است. گفتنی است تیم FTX یا اشخاص مرتبط با آن نیز هیچ اطلاع‌رسانی‌ای درباره این آزادسازی توکن نکرده بودند.

نقشه بازار

بیت کوین در سراشیبی

کد خبر 619239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.