ظرفیت‌های شهرداری در اختیار حوزه حجاب و عفاف قرار می‌گیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سمنان گفت: مقرر شده است براساس شرح وظایف تعریف شده، تا پایان سال چندین عنوان برنامه شاخص در حوزه حجاب و عفاف برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم ملکدار در نشست هم‌اندیشی مطالبه‌گران حوزه حجاب و عفاف در شهر سمنان با اشاره به فضاسازی رسانه‌ای و میدانی دشمنان علیه عفاف و حجاب در کشور و لزوم حضور فعال و پررنگ بانوان مؤمن و انقلابی در این فضاها برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، اظهار کرد: شهرداری سمنان به دلیل اهمیت موضوع عفاف و حجاب، کارگروهی را با این نام و موضوع در قالب کارگروه‌های هفت‌گانه قرارگاه ترویجی فرهنگی ایجاد کرده است.

وی افزود: مقرر شده است براساس شرح وظایف تعریف شده تا پایان سال چندین عنوان برنامه شاخص در حوزه حجاب و عفاف برگزار شود و تلاش ما بر این است تا پایان سال خروجی مطلوبی داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سمنان با بیان اینکه فضاسازی تبلیغاتی در وهله اول در سطح ادارات و سازمان‌ها و در مرحله بعدی در سطح شهر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، حسب دستور شهردار موضوع تفکیک محیط کاری زنان و مردان را در سطح ادارات و سازمان‌های شهرداری اجرایی کرده و تا امروز حدود ۹۰ درصد کار انجام شده است.

ملکدار اضافه کرد: به پیمانکاران پروژه‌های شهرداری تذکر لازم داده شده است تا افرادی که برای پیگیری به داخل مجموعه‌های مرتبط با شهرداری اعزام می‌شوند، شئونات اسلامی و حجاب را رعایت کنند.

وی ادامه داد: طی بخشنامه‌ای به کارکنان شهرداری نیز اعلام شده است تا نسبت به رعایت عفاف و حجاب حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سمنان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص پارک بانوان و مکان‌یابی و آغاز اجرای این پروژه، تصریح کرد: امیدواریم این طرح جهت انجام فعالیت‌های ورزشی زنان با استانداردهای خاص و منحصربه‌فرد تا ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

ملکدار ادامه داد: راه‌اندازی تاکسی بانوان از دیگر اقدامات شهرداری سمنان در راستای رفاه، امنیت و آسایش زنان در شهر است و در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد این تاکسی‌ها برای بانوان هستیم.

در ادامه این نشست، افشین احسانی، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان گفت: مطالبه‌گران حوزه عفاف و حجاب، بازوان اجرایی مدیریت شهری در این حوزه هستند و انتظار می‌رود با ارائه طرح‌های خلاقانه زمینه مشارکت آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری از آثار و طرح‌های فرهنگی، هنری و نمایشی در حوزه حجاب و عفاف استقبال و پشتیبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری ظرفیت زیادی به نام استودیوی رسانه شهر دارد که می‌تواند آن را در اختیار حوزه عفاف و حجاب قرار دهد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سمنان اضافه کرد: مطالبه‌گران و علاقه‌مندان در این حوزه می‌توانند با حضور و مشارکت فعال، برنامه‌های تولیدی خود را ضبط و از طریق این رسانه در سطح جامعه پخش کنند.

سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری در حوزه عفاف و حجاب باید به صورت مستمر تداوم داشته باشد، گفت: شهرداری با تمام توان موظف است در کنار مطالبه‌گران این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه قرارگاه ترویجی فرهنگی شهرداری موجب شده است تا کارها در این حوزه‌ها یکدست شود و با راهبردی مشخص حرکت کند، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های قرارگاه ترویجی فرهنگی و توانمندی‌های مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حوزه عفاف و حجاب نهایت بهره را برد.

به گزارش ایمنا، نشست هم‌اندیشی مطالبه‌گران حوزه حجاب و عفاف در شهر سمنان با حضور شهردار، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری و اعضای کارگروه حجاب و عفاف قرارگاه ترویجی فرهنگی شهرداری و جمعی از بانوان برگزار شد.

کد خبر 619210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.