درباره نیمکت تیم‌ ملی آلمان در جام‌جهانی چه می‌دانید؟

فلیک با «یواخیم لو» توانست در سال ۲۰۱۴ آلمان را به قهرمانی جهان برساند و حالا آمده تا شاید بتواند این دستاورد بزرگ را یک‌تنه کسب کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از چهارچهار دو، با نزدیک‌شدن به رقابت‌های جام جهانی، تیم‌های ملی در سراسر دنیا خود را آماده می‌کنند تا در معتبرترین رقابت فوتبالی حاضر شوند؛ آلمان هم از کشورهایی است که موفق شده به جام جهانی صعود کند.

آلمان در حالی پا به جام جهانی ۲۰۲۲ می‌گذارد که بالاخره فردی غیر از «یواخیم لو» قرار است هدایت مانشافت را برعهده بگیرد و این بار قرعه به نام هانسی فلیک خورده تا یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی جام جهانی را هدایت کند.

یواخیم لو از سال ۲۰۰۶ تا یورو ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی آلمان را برعهده داشت و در پایان پس از حذف مقابل انگلیس در مرحله یک شانزدهم پایانی یورو از سمت خود کنار رفت.

پس از جدایی لو، هانسی فلیک به میدان مربیگری آمد تا جای مردی را که مدت‌ها دستیارش بود، پر کند. فلیک تا زمان فتح پیروزمندانه جام جهانی ۲۰۱۴ دستیار لو بود و پس از این رقابت‌ها از تیم ملی آلمان جدا شد. آلمان پس از انتصاب هانسی به عنوان سرمربی، هشت بازی متوالی را با پیروزی پشت سر گذاشت و به راحتی مسابقات را به پایان رساند. آن‌ها در پایان با ۹ پیروزی از ۱۰ بازی و ۹ امتیاز اختلاف نسبت به مقدونیه شمالی در رده دوم، کار خود در مرحله گروهی را به پایان رساندند.

با این وجود، شرایط در لیگ ملت‌ها چندان هموار پیش نرفت، زیرا آلمان از ۶ بازی هفت امتیاز کسب کرد و سوم شد. آن‌ها نخستین شکست خود را زیرنظر فلیک در سپتامبر متحمل شدند و با نتیجه یک بر صفر مقابل مجارستان بازی را واگذار کردند.

فلیک که در طول دوران بازی خود بیش از ۱۰۰ بازی برای بایرن‌مونیخ انجام داده، دوران مدیریتی خود را در تیم‌های ویکتوریا بامنتال و هوفنهایم در لیگ‌های پایین‌تر فوتبال آلمان آغاز کرد. او سپس به عنوان دستیار در سالزبورگ شروع به کار کرد و زیرنظر جیووانی تراپاتونی، سرمربی بزرگ ایتالیایی کار کرد. وی سپس در سال ۲۰۰۶ به کادر فنی لو پیوست.

پس از حضور کنار لو و یک دوره هشت ساله که در بالاترین سطح به پایان رسید، فلیک به عنوان مدیر ورزشی در اتحادیه فوتبال آلمان مشغول به کار شد. در تابستان ۲۰۱۹ این مربی دوباره کارش را آغاز کرد و در بایرن مونیخ به عنوان دستیار سرمربی جدید این تیم، نیکو کواچ انتخاب شد. چند ماه بعد، زمانی که سرمربی کروات از کارش برکنار شد، فلیک به عنوان سرمربی موقت به کار خود ادامه داد.

در ماه دسامبر، باشگاه بایرن‌مونیخ اعلام کرد که فلیک آن‌ها را تا پایان فصل هدایت خواهد کرد و تا ماه آوریل، این مربی قراردادی تا سال ۲۰۲۳ امضا کرد. فلیک برای دومین بار در تاریخ مونیخی‌ها، این باشگاه را به سه‌گانه بوندسلیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا رساند. او سپس سوپر جام یوفا و جام باشگاه‌های جهان را به کمد افتخارات خود اضافه کرد. در نهایت این مربی تصمیم گرفت تا پایان سال ۲۰۲۰/۲۰۲۱ برای جانشینی لو از بایرن جدا شود.

فلیک بایرن را با نرخ پیروزی باورنکردنی ۸۳ درصد و به عنوان بهترین مربی سال یوفا ترک کرد و در عین حال مشتاق بود تا در پست اصلی تیم ملی کار خود را شروع کند. حالا هانسی فلیک، سرمربی آلمان، گزینه‌های زیادی برای تیم ملی کشورش در جام جهانی در اختیار خواهد داشت و خود را برای رویارویی با اسپانیا، کاستاریکا و ژاپن در مرحله گروهی آماده می‌کند.

کد خبر 619187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.