قهرمانانِ رها شده و زمانی که به‌سرعت درحال سپری‌شدن است!

تیم‌ ملی فوتسال بانوان ایران به‌جای تمرکز و انجام تمرینات برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، در سرگردانی به‌سر می‌برد و حتی سرمربی هم ندارد اما گویا فدراسیون فوتبال تمایلی ندارد فکری به‌حال قهرمان قاره‌کهن کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هیاهوی رقابت‌های جذاب و نفس‌گیر جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که تا شش‌روز دیگر در دوحه با دیدار تیم‌های ملی قطر و اکوادور رسماً آغاز می‌شود، بد نیست گریزی به رشته جذاب فوتسال در بخش افتخارآفرین بانوان ایران بزنیم که این‌روزها شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و به‌طورکامل و تنها در برهوت رها شده است.

آن مدعی قهرمانی که بدشانس بوده است

دهم دی‌ماه ۱۳۹۷ بود که پس از کسب نخستین قهرمانی تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا، با اقتدار و پیروزی برابر تیم‌های قدرتمند ژاپن، ویتنام، چین، ازبکستان و ترکمنستان عنوان قهرمانی فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد و برای دومین‌بار جام قهرمانی را به خانه آورد.

از آن به‌بعد، تمامی فوتبال و فوتسال‌دوستان ایران با یک چشم دیگری به تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران نگاه کردند و به حمایت از بچه‌های توانمند و مستعد فوتسالیست پرداختند؛ دخترانی که دی. ان. ای قهرمانی در خود دارند و می‌توانند با حمایت‌های فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش‌وجوانان، به تعداد قهرمانی‌هایشان در قاره‌کهن بیفزایند.

اما ویروس کرونا که آمد هر آنچه دختران فوتسالیست ایران ساخته بودند را بر باد داد؛ با لغو شدن مسابقات آسیایی از جانب کنفدراسیون فوتبال آسیا، توجه فدراسیون فوتبال نیز به فوتسال بانوان بسیار کاهش پیدا کرد و در همان زمان نیز ریاست فدراسیون فوتبال به شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رسید.

عزیزی‌خادم عملکرد بدی نداشت و شهره موسوی را به‌عنوان نایب‌رئیس مسئول اختصاصی امور بانوان فوتبال و فوتسال کشورمان شد؛ در همان مدت‌زمان یعنی بهمن‌ماه تیم‌ملی فوتسال کشورمان با هدایت فروزان سلیمانی برای حضور در تورنمنت فوتسال ۲۰۲۲ کافا به شهر دوشنبه تاجیکستان عزیمت کرد و پس از انجام ۱۲ دیدار، شاگردان سلیمانی بالاتر از تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان، مقتدرانه به مقام قهرمانی رسید تا ثابت کند دی. ان. ای قهرمانی در ذات فوتسالیست‌های ایرانی همیشه پابرجاست.

قهرمانانِ رها شده و زمانی که به‌سرعت درحال سپری‌شدن است!

سحر پاپی، فاطمه پاپی، طاهره مهدی‌پور، راحله رفیعی، اعظم آخوندی، مهسا علی‌مددی، فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، سحر زمانی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، نسترن مقیمی، مارال ترکمان، نساء احدی و هما آقایی نیز بازیکنان تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران در این تورنمنت بودند.

رهایی از بند بی‌توجهی برای تاج‌گذاریِ مجدد

در این یک‌سال اخیر اما باز هم اتفاقات جدیدی در فوتسال آسیا و ایران رقم خورد که چندان خوشایند نبود؛ شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال عزل و شهره موسوی بازداشت شد، میرشاد ماجدی در مدت‌زمان کوتاهی که سرپرست فدراسیون فوتبال بود به همه‌چیز فکر می‌کرد به‌جز فوتسال بانوان و پیش از شروع فصل جدید سوپرلیگ نیز فروزان سلیمانی به‌خاطر بلبشوی فدراسیون و بی‌توجهی به فوتسال بانوان از سرمربیگری تیم‌ملی استعفا داد.

حالا در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسات اخیر خود از برپایی مجدد جام ملت‌های فوتسال بانوان در کنار سایر تورنمنت‌ها خبر داده و این تصمیم را قطعی کرده است تا پس از حدوداً ۵ سال جام ملت‌ها را سال ۲۰۲۳ از سر بگیرد، باید دید فدراسیون فوتبال پس از پایان رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بالاخره حاضر می‌شود پس از ۴ ماه سر و سامانی به تیم‌ملی فوتسال بزرگسالان بانوان ایران بدهد و در اولین اقدام بسیار مهم تیم را از بدون سرمربی‌بودن خارج کند؟ آن‌هم در برهه‌ای که مربیان کاربلدی هستند که با جان و دل حاضرند روی نیمکت ایران بنشینند.

ضمن اینکه تمامی فوتبال‌دوستان انتظار هت‌تریک تیم‌ملی کشورمان در قهرمانی جام ملت‌های فوتسال بانوان را دارند و با توجه به تقویمی که احتمالاً به‌زودی از جانب کنفدراسیون فوتبال منتشر خواهد شد مشخص می‌شود که زمان کمی برای بستن تیم‌ملی وجود دارد و مهدی تاج به‌همراه نواب خود و اعضای هیئت رئیسه‌اش باید برای موفقیت تیمی لایق در آسیا دست بجنبانند و از فردای جام‌جهانی به تعطیلی اردوها و بلاتکلیفی این تیم پایان دهند.

کد خبر 619165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.