ایران پشت دیوار بلند چین ماند/ جدال با قزاق‌ها آخرین امید برای کسب سهمیه جهانی

تیم‌ملی واترپلوی مردان ایران با قبول شکست مقابل چین در بازی نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا، فردا دیدار رده‌بندی را برای کسب سهمیه جهانی مقابل قزاقستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان مسابقات واترپلوی قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا که به میزبانی تایلند در حال برگزاری است؛ امروز _یک‌شنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ تیم‌ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی برابر چین قرار گرفت و با قبول شکست به رده‌بندی رفت.

ملی‌پوشان ایران که در مرحله‌گروهی تمام تیم‌ها را شکست داده و به‌عنوان صدرنشین گروه A، راهی مرحله‌حذفی این مسابقات شده بودند و سپس برابر هنگ‌کنگ تیم چهارم گروه B صف‌آرایی کردند و با نتیجه ۱۹ بر ۲ به پیروزی رسیدند در هفتمین روز مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا، در مصاف نیمه‌نهایی مقابل چین چشم به فینال دوختند.

شاگردان چیریچ پس از گذشت چهار دست، با نتیجه نزدیک ۱۰ بر ۱۱ (۳ بر ۳، ۳ بر یک، ۲ بر ۵ و ۲ بر ۲) مقابل تیم‌ملی چین متحمل شکست شدند و موفق به حضور در فینال این رقابت‌ها نشدند.

گفتنی است ایران پیش از این برابر تیم‌های ملی هند، کره‌جنوبی، قزاقستان، تایلند و هنگ‌کنگ به پیروزی رسیده بود و با ثبت نخستین شکست در بدترین زمان‌ممکن، از صعود به فینال بازماند.

دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها نیز امروز بین تیم‌های ملی قزاقستان و ژاپن برگزار شد و با توجه به پیروزی ژاپن مقابل قزاقستان، ایران باید فردا برای کسب سهمیه جهانی در بازی رده‌بندی برابر قزاقستان صف‌آرایی کند.

به گزارش ایمنا، رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ با هدف مسابقات انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ (فوکوکا ژاپن) است و به‌جز ژاپنِ میزبان، دو تیم از مسابقات آسیایی (نایب‌قهرمان و تیم سوم) سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب می‌کنند.

کد خبر 619154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.