مفاهیم حوزه دانش‌بنیان‌ها و زیست‌بوم فناوری و نوآوری بازآفرینی می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: در دوره جدید این معاونت باید به دنبال تعریف و اصلاح مفاهیم حوزه دانش بنیان‌ها و زیست‌بوم فناوری و نوآوری باشیم. در آینده بسیاری از مفاهیم جدید زاده و برخی مفاهیم ناکارآمد حذف می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نخستین جلسه خود با صندوق نوآوری و شکوفایی به ضرورت شکل‌گیری نسل چهارم معاونت اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما در این معاونت، همراهی و همگامی با صندوق نوآوری و شکوفایی است. به دنبال این هستیم که دیگر جدایی بین این دو نهاد نباشد و به شکل یکپارچه کنار هم فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در این دوره معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان سیاست گذار و صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان توسعه دهنده زیست بوم و ابزار مالی عمل می‌کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی یک مجموعه پویا است که به شکل درست و مطمئن در زیست بوم فناوری و نوآوری نقش آفرینی می‌کند و باید حمایت‌های مادی و معنوی از این نهاد افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، صندوق نوآوری و شکوفایی در ۱۱ سال اخیر ۳۰ هزار میلیارد تومان خدمات مختلف و تسهیلات به شرکت‌های متقاضی عرضه کرده و با هدف کمک به تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات و کاربردی کردن دانش فنی و تکمیل زنجیره ارزش ایده تا بازار ایجاد شده است.‌

کد خبر 619074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.