ضرورت ایجاد صلح و سازش در جامعه

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: متولیان امر مقدس صلح و سازش از دیدگاه مردم مورد وثوق هستند و مردم به آنها اعتماد دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _یکشنبه بیست و دوم آبان‌ماه_ در همایش شوراهای حل اختلاف استان، اظهار کرد: بروز اختلاف در جامعه اسلامی یکی از راه‌های نفوذ شیطان برای به زیر کشیدن کمالات و فضائل انسانی است و آنچه که می‌تواند این راه نفوذ را مسدود کند، تلاش برای رفع اختلاف و خصومت است.

وی افزود: لازم است در نظر داشته باشیم که وجود اختلاف منجر به قطع ارتباط نمی‌شود، بلکه می‌تواند سرآغاز بسیاری از عداوت‌ها و نابسامانی‌ها در اجتماع باشد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: زمانی که افراد با میل شخصی خود برای برقراری صلح و آشتی در میان مردم و اصلاح ذات‌البین داوطلب می‌شوند، قدم در مسیری می‌گذارند که شاید با سختی‌ها و مشتقات فراوانی همراه باشد، اما این عمل نزد مردم و در پیشگاه خداوند متعال ارزش والایی دارد.

وی با بیان اینکه میانجی‌گران و متولیان امر مقدس صلح و سازش از دیدگاه مردم مورد وثوق و به نوعی محرم محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: جایگاه سفیران صلح نزد مردم بسیار رفیع است.

بهرامی افزود: لازم است مراقبت شود تا اعتماد مردم از مسئولان سلب نشود.

وی تأکید کرد: خداوند حفظ آبروی مؤمنان و مصالح جامعه دینی را از ارکان اصلی اخلاق اسلامی قرار داده است، لذا معتمدان مردم در شوراهای حل اختلاف باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 619054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.