احداث مسکن ۸۱۰۰ واحدی در اراک با سیاست‌های طرح جامع تناقض دارد

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: پیش‌بینی احداث مسکن ۸۱۰۰ واحدی در اراک تناقض آشکاری با سیاست‌های مطرح شده در طرح جامع این شهر دارد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آخرین طرح جامع شهر اراک پس از گذشت حدود ۱۰ سال به تصویب رسید و در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ به شهرداری و استانداری ابلاغ شد؛ در این طرح که برنامه توسعه شهر اراک در تمام ابعاد پیش‌بینی می‌شود، نقایص بسیاری وجود دارد.

وی افزود: از جمله ایرادهای طرح جامع شهر اراک این است که حدود دو درصد از مساحت این کلان‌شهر، از حریم به محدوده خدماتی شهر الحاق شده است که با توجه به سرانه جمعیت اراک این میزان بسیار کم است و باید افزایش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به افزایش قیمت مسکن در این شهر، تصریح کرد: طبق طرح جامع از نظر ارتفاع در بسیاری از مناطق شهر اراک کاهش بین یک تا سه طبقه‌ای در مجوز ساخت را شاهد هستیم که این موضوع باعث شده است اراک با یک تراکم و فشار مضاعف از نظر ساخت واحدهای مسکونی روبه‌رو شود و پیامدهایی همچون کاهش ساخت‌وساز و توزیع مسکن را در پی دارد.

وی ادامه داد: کاهش بین یک تا سه طبقه‌ای در مجوز ساخت باعث می‌شود سازندگان به شهرهای مجاور مهاجرت کنند و کاهش فرصت‌های شغلی در حوزه‌های عمرانی و افزایش بیکاری در شهر را شاهد باشیم.

چگینی گفت: شورای عالی شهرسازی ۸۱۰۰ واحد مسکونی را تنها در یک نقطه اراک طراحی می‌کند که این موضوع تناقض آشکاری با طرح جامع دارد و بیانگر آن است که در سطح ملی برنامه علمی و مدونی در زمینه مسکن وجود ندارد، زیرا بر اساس قوانین طرح جامع اراک، با توجه به سرانه جمعیت و تعداد خانوارها نیازی به ساخت و توزیع مسکن در این شهر نیست.

کد خبر 619048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.