اقدامات مدیریت شهری در صداوسیمای استانی منعکس شود/ تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم انعکاس اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در صداوسیمای استانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در نطق میان دستور شصت‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر موضوع جهاد تبیین، اظهار کرد: هفته گذشته در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان (رهنان) بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید، این در حالی است که صداوسیما نگاهی به این پروژه‌ها نداشت و اخبار آن را انعکاس نداد.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی سیمای محلی برای این است که مسئولان شهر با مردم ارتباط داشته باشند؛ مردم از افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۱ رضایتمندی داشتند، اما از صداوسیما بابت اینکه این اقدامات پوشش داده نشد، گلایه داریم و امیدواریم این گلایه به اطلاع آن‌ها برسد.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش مؤثر رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: حفظ انقلاب اسلامی کشور بدون نقش رهبری امکان‌پذیر نبود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از مشکلات در شهر به بن‌بست رسیده و مردم را گرفتار کرده است، اما شرایط نباید این‌گونه باشد، اگر اهداف مرتبط با شوراها در قانون اساسی پیاده شده بود، این گرفتاری‌ها و گره‌های کور به دست شورای اسلامی رفع می‌شد. شورا باید همه جا حضور داشته باشد و مسائل خود را حل کند، این نکته‌ای است که هنگام تشکیل شوراها در کلام امام خمینی (ره) نیز بیان شده بود.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمان شورای سوم، گفت: ایشان فرمودند: «در فهرست خدماتی که شوراها به آن می‌پردازند، باید حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها، پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی، رعایت زیبایی و استحکام بناها، ترویج فرهنگ نظم و قانون، گسترش نمادهای دین و اخلاق، آسان‌سازی خدمت‌رسانی و عدالت و فراگیری در خدمات شهری و توسعه فضای سبز، اهتمام به سلامت محیط زیست، توجه به نیازهای جانبازان و مصدومان جسمی، نگاه عدالت‌گستر به محله‌ها و اشخاص محروم و توجه ویژه به زنان و جوانان برجسته شود و همواره مد نظر قرار گیرد.»

وی ادامه داد: تسهیل در خدمت‌رسانی را باید در دستور کار خود قرار دهیم تا مباحث مربوط به مردم آسان شود. زمانی که فشار جنگ روی کشور بود، امام خمینی (ره) نخست‌وزیر، نماینده خود و وزیر کشور را انتخاب کردند تا مشکلات را رفع کنند و منتظر تصمیم دیگر دستگاه‌ها نمانند.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم که موضوع کلیدی آن اقتصاد است. ظرفیت سران سه قوه نیز بالا است، اما فکر می‌کنم از این ظرفیت استفاده نمی‌شود، در حالی که مشکلاتی که به بن‌بست رسیده است را می‌توان با یک بخشنامه و اختیار عمل رفع کرد.

وی افزود: بیش از چهار هزار پرونده تنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که مردم در ملاقات‌های خود با اعضای شورای اسلامی شهر در این خصوص مشکلاتی را مطرح می‌کنند. قانون ساده و آسانی نداریم که با آن مشکل چندین نفر را رفع کنیم؛ قانون‌ها باید زمان و مکان را نیز در نظر بگیرد.

کد خبر 618991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.