اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بوستان‌های سطح شهر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت مصرف آب در فضای سبز شهری، گفت: سیستم‌های نوین آبیاری در بوستان‌های سطح شهر اجرا می‌شود.

محمدحسن منصوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز و سیما و منظر شهری، اظهار کرد: در نیمه دوم سال قرار داریم و برای انجام اقدامات توسعه و نگهداری فضای سبز فصل خوبی است؛ لذا برنامه‌ریزی انجام شده است که تا پایان سال بتوانیم در سطح بوستان‌ها و فضاهای سبز عملیات‌های هرس، کوددهی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را انجام دهیم.

وی افزود: سیستم‌های جدید آبیاری علاوه بر اینکه کاهش مصرف آب را به دنبال دارد، آب مصرف شده را به میزان بسیار بیشتر به ریشه گیاه می‌رساند و از هدررفت آن جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: ساماندهی بوستان‌ها و فضای سبز سطح شهر یکی دیگر از اقدامات در دستور کار شهرداری است تا کاشت گل‌های دائمی در کنار گل‌های فصلی معطر و کم‌آب‌خواه انجام شود.

منصوری‌زاده گفت: واکاری درختان بوستان‌ها و فضای سبز شهر یزد که به هر دلیل نتوانسته است رشد خوبی داشته باشد، یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار است تا گیاهان کم‌آب‌خواه جایگزین شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در یزد موضوع مدیریت مصرف آب از اهمیت زیادی برخوردار است، تمام تلاش‌ها انجام شده است تا علاوه بر کاهش میزان مصرف، طراوت و شادابی شهر حفظ شود.

کد خبر 618988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.