لزوم توجه به کیفیت سوخت خودروها برای  کاهش آلودگی هوا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاح سوخت خودروها و رفع منابع ثابت آلودگی از مواردی که است که تا حد زیادی در کاهش آلودگی هوا نقش دارد، لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در یکصدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و اعلام ساختمان‌های ناایمن در تهران، اظهار کرد: بعضی ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده است تا تیم‌های تخصصی با حساسیت در مناطق حضور پیدا کنند و با اولویت‌بندی ساختمان‌های بلندمرتبه یا ساختمان‌هایی که عمر بیشتری دارند به لحاظ ایمنی مورد سنجش قرار دهند.

وی ادامه داد: بی‌تردید در این مسیر به ساختمان‌های ناایمن هشدار و اخطار داده خواهد شد تا ایمن‌سازی را به‌طور کامل انجام دهند، این اقدام برای ساختمان‌های شش طبقه به بالا انجام می‌شود و امیدواریم این اقدام به‌طور جدی پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آنچه که تاکنون در خصوص ایمنی اعلام می‌شد، در حوزه آتش‌نشانی بود، اما بعضی ساختمان‌ها از لحاظ ساختار و سایر موارد، ناایمن است که پس از شناسایی این موضوع به صاحبان و شهروندان اطلاع داده خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع آلودگی هوا، تصریح‌کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا در فصول پاییز و زمستان وضعیت بحرانی نداشته باشیم، البته برای رفع این معضل امکانات و وسایلی نیاز است که ظرف یک یا دو سال نمی‌توان آن را تهیه کرد.

چمران افزود: وزیر کشور با برگزاری جلساتی با دستگاه‌های مرتبط، وظایف هر یک از دستگاه‌ها را بررسی کرد و مشخص شد هر یک چه میزان و درصدی از وظایف خود را انجام داده‌اند و چند درصد باقی مانده است؛ چراکه باید هم‌افزایی میان دستگاه‌های مرتبط در این موضوع شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: اصلاح سوخت خودروها و رفع منابع ثابت آلودگی از مواردی که است که تا حد زیادی در کاهش آلودگی هوا نقش دارد، لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید وسایل دیزلی که آلودگی دارد، اصلاح و نوسازی شود، گفت: موتورسیکلت‌ها نیز در آلودگی هوا نقش زیادی دارد، لذا باید نسبت به برقی کردن آن‌ها اقدام کرد و اورهال کردن واگن‌های مترو نیز در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 618972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.