اساسنامه صندوق تضمین کمیته امداد امام خمینی(ره) ابلاغ شد

اساسنامه صندوق تضمین کمیته امداد امام خمینی(ره) با امضای معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا، ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، هیئت وزیران در جلسه یازدهم آبان ۱۴۰۱، به منظور تسهیل دسترسی به اعتبار و پوشش خطر تسهیلات خُرد پرداختی با هدف اشتغالزایی با مصوبه صندوق تضمین کمیته امداد امام خمینی (ره) موافقت کرد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) مجاز است به منظور تسهیل و دسترسی به اعتبار پوشش خطر تسهیلات خُرد پرداختی با هدف اشتغالزایی، صندوق تضمین را در چارچوب اساسنامه‌ای که به تأیید هیئت امنای کمیته یاد شده می‌رسد، ایجاد کند.

صندوق تضمین کمیته امداد امام خمینی (ره) که به موجب جزء (۱) بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور ایجاد شده، در چهارچوب اساسنامه‌ای که به تأیید هیئت امنای این کمیته می‌رسد، اداره می‌شود؛ این بند از تبصره ۱۶ قانون بودجه به تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی اختصاص دارد.

به موجب این بند از قانون بودجه، مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور اختصاص می‌یابد. به منظور تسهیل دسترسی به اعتبار و پوشش خطر (ریسک) تسهیلات خرد پرداختی با هدف اشتغالزایی، به دستگاه‌های موضوع این جزء اجازه داده می‌شود نسبت به ایجاد صندوق تضمین اقدام نمایند.

کد خبر 618966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.