لایحه ۲ فوریتی خرید ۵۰ دستگاه ون شهری به تصویب رسید

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به طرح تامین ۵۰ دستگاه ون شهری، گفت: این طرح در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی و کمک به تحقق شاخص‌های شهر پاک از سوی وزارت کشور ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه_ در شصت‌وسومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: طرح تأمین ۵۰ دستگاه ون شهری از سوی وزارت کشور که سهم دولت در تأمین منابع مالی آن ۷۰ درصد و سهم شهرداری اصفهان ۳۰ درصد است، به مدیریت شهر به عنوان یک فرصت اعلام شد.

وی ادامه داد: در این راستا لایحه دوفوریتی این طرح به دلیل فرصت کوتاه تعیین شده از سوی وزارت کشور برای استفاده از این سهمیه به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه از ناوگان ون می‌توان در خطوط کم مسافر بهره برد، تصریح کرد: این طرح در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی و کمک به تحقق شاخص‌های شهر پاک ارائه شده است.

رنجبر با بیان اینکه قیمت هر دستگاه ون در این طرح ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده که نسبت به قیمت بازار مناسب‌تر است، خاطرنشان کرد: تأمین ۵۰ دستگاه ون یک طرح ملی است و ناوگان آن از تولیدات کارخانه‌های معتبر است.

وی تاکید کرد: ظرفیت هر شهرداری برای استفاده از طرح از سوی وزارت کشور مشخص شده و برای شهرداری اصفهان ۵۰ دستگاه ون شهری تعیین شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس، گفت: ۱۲ دستگاه اتوبوس از این تعداد به مدیریت شهری اصفهان تحویل داده شده است و تا خردادماه سال ۱۴۰۲ تمام اتوبوس‌های خریداری شده تحویل داده می‌شود.

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: اطمینان از کیفیت ناوگان ون که در این طرح به شهرداری اختصاص می‌یابد، بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اگر ورود این ناوگان به شهر می‌تواند در مدت زمان قابل توجهی به تردد و جابه‌جایی شهروندان کمک کند، باید برای بهره‌مندی از این طرح اقدام کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به جامعه معلولان بدهکار هستیم، لذا پیشنهاد می‌کنم مدیریت شهر در استفاده از این طرح تدبیر کند و با مناسب‌سازی چند دستگاه ون برای استفاده معلولان به تعهد خود نسبت به این شهروندان عمل کند.

نادرالاصلی افزود: بخشی از این ون‌ها را نیز می‌توان در بخش سرویس مدارس استفاده کرد.

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خاطرنشان کرد: شیوه بهره‌برداری از این ون‌ها بسیار اهمیت دارد، همچنین باید مشخص شود این تعداد ون‌ها قرار است در کجا استفاده شود.

احمد مصور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: وزارت کشور قرار است نحوه بهره‌برداری از ون‌های شهری را اعلام کند که باید نسبت به آن تأمل کرد.

وی ادامه داد: به شیوه و چگونگی بهره برداری از این ون ها نیز باید توجه ویژه شود.

امیر سامع، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تصریح کرد: باید مشخص شود چه تعداد ون تولید و آماده واگذاری به شهرداری‌ها است.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با دو فوریت و اصل لایحه موافقت شد و بر این اساس قرارداد ۵۰ دستگاه ون به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد تومان منعقد خواهد شد.

کد خبر 618963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.