شکست آمریکا در پروژه فشار سازمان ملل بر ملت ایران

یک کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به تلاش آمریکا برای فشار از طریق سازمان ملل بر ملت ایران گفت: جلسات غیرعلنی شورای امنیت هیچ ثمره‌ ضد ایرانی و بازتاب خاصی به همراه نداشت، بنابراین می‌توان گفت پروژه آمریکا در این حوزه با شکست روبه‌رو شده است.

صادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش‌آفرینی آمریکا ضد ایران در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکا با وجود تلاش‌های فراوان موفق نشد فشار خاصی را از طریق سازمان ملل بر ملت ایران اعمال کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای امنیت به صورت غیرعلنی افزود: این نشست‌ها نیز هیچ ثمره ضد ایرانی و بازتاب خاصی به همراه نداشت، بنابراین می‌توان گفت پروژه آمریکا در این حوزه با شکست روبه‌رو شده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمایت از آشوبگران در ایران گفت: بایدن در دوره ریاست‌جمهوری خود از این دست جملات، فراوان به کار برده که توسط مشاوران او در کاخ سفید تصحیح شده است و به نظر می‌رسد این مسئله ناشی از سن بالا و حواس‌پرتی رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

وی واکنش کاخ سفید به این مسئله را عقب‌نشینی از موضع بایدن دانست و خاطرنشان کرد: جمله بایدن در مورد ایران بلافاصله توسط دستیاران رئیس‌جمهور در کاخ سفید تصحیح شد زیرا خلاف سیاست‌ها و منافع امنیت ملی آمریکا بود، بنابراین به سرعت اعلام شد که منظور بایدن به‌طور دقیق آن جمله نبوده است.

کوشکی ادامه داد: بایدن بارها جمله‌هایی را خلاف سیاست‌های آمریکا و منافع ملی این کشور بیان کرده که دلیل آن سن بالا و بی‌دقتی او بوده است، این جمله نیز حامل مفهوم بااهمیتی نبود و آمریکایی‌ها نیز اولین کسانی بودند که این جمله را اصلاح کردند.

کد خبر 618954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.