هنگام کوهنوردی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تشریح نکات ایمنی هنگام انجام ورزش کوهنوردی، گفت: ورزش کوهنوردی و پیاده‌روی از جمله ورزش‌هایی است که تمام مردم به آن علاقه‌مند هستند، اما اگر این ورزش با بی‌احتیاطی همراه باشد، می‌تواند آسیب‌زا باشد.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حوادث کوهنوردی اخیر در کوه‌های اطراف اصفهان، اظهار کرد: یکی از ورزش‌هایی که به‌ویژه در پاییز طرفداران خاص خود را دارد، کوهنوردی و پیاده‌روی در مسیرهای منتهی به کوهستان‌ها است، لذا لازم است توصیه‌های ایمنی در ورزش کوهنوردی و پیاده‌روی افراد مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ورزش کوهنوردی و پیاده‌روی از جمله ورزش‌هایی است که قشرهای مختلف جامعه علاقه‌مند هستند و از آن لذت می‌برند، اما اگر این ورزش جذاب با بی‌احتیاطی همراه باشد، می‌تواند آسیب‌زا باشد و خطرات بسیاری دوستداران این ورزش را تهدید کند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به توصیه‌هایی برای ورزش کوهنوردی، گفت: افراد هنگام کوهنوردی باید لوازم و تجهیزات ایمنی مخصوص کوه‌پیمایی، چراغ‌قوه، آب، آذوقه، مواد خوراکی و لباس گرم به مقدار کافی به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه افراد هیچ‌گاه نباید به تنهایی به کوهستان بروند، اضافه کرد: حداقل در قالب گروه‌های دونفره و سه‌نفره به کوهستان بروند، در مسیرهای اصلی و شناخته شده قدم بگذارند و از مسیرهای ناشناخته و غیرعمومی استفاده نکنند، همچنین بی‌دلیل از تلفن همراه استفاده نکنند و شارژ تلفن همراه خود را برای مواقع ضروری و اضطراری حفظ کنند.

کد خبر 618949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.